آموزش برش عکس در فتوشاپ CS6 به وسیله Crop Tool



یکی از ابزارهایی که در فتوشاپ CS6 بهبود زیادی پیدا کرده Crop Tool است. در این مقاله کار با این ابزار را به شما یاد می دهم.

انتخاب ابزار Crop

برش عکس مثل بقیه ی ورژن های فتوشاپ با انتخاب Crop Tool شروع می شود. آیکن آن در پنل ابزارها مانند تصویر زیر است. روی آن کلیک کنید و یا از صفحه کلید کلید C را بفشارید تا انتخاب شود

ادامه خبر

آموزش شکل ها (Shape) در فتوشاپ



در این مقاله اصول کار با Shape ها (شکل ها) را آموزش خواهم داد. ابتدا نحوه ی رسم اشکال هندسی به وسیله Rectangle Tools (ابزار مستطیل) ، Rounded Rectangle Tool (ابزار مستطیل گوشه گرد)، Ellipse Tool (ابزار بیضی)، Polygon Tool (ابزار چند ضلعی) و Line Tool (ابزار خط) را خواهیم آموخت سپس در مقاله بعدی نحوه افزودن اشکال پیچیده تر را شرح خواهم داد.

اکثر افراد فتوشاپ را با عنوان ابزار کار با عکس ها می شناسند و شاید ندانند که فتوشاپ توانایی های زیادی در رسم اشکال هندسی دارد. البته نرم افزار تخصصی کار با اشکال نرم افزار Illustrator می باشد اما فتوشاپ خیلی از کارهای ساده ما با اشکال را راه می اندازد.

ادامه خبر

آموزش طراحی کره ی زمین


سلام

اين آموزش ممكنه براي بعضي از شما با آموزشهاي ديگه سايت فرق داشته باشه . در اين آموزش شما به قسمتهايي از فتوشاپ نياز پيدا ميكنين كه شايد تا به حال با اونها سر و كار نداشتين . قسمتهايي مفيد و جديد كه كمتر كسي از اونها استفاده ميكنه . پس فكر ميكنم اين آموزش علاوه بر آموزش ايجاد اين طرح زيبا نكته هاي ديگه اي رو هم با خودش به همراه داشته باشه .



ادامه خبر

۲۰نکته و فن درباره فتوشاپ که باید بدانید؟!


فتوشاپ یک رشته از نرم افزارهای سرگرم کننده است. می توانید با استفاده از آن هر بلایی که خواستید سر عکس ها بیاورید و تا آنجا که تصوراتتان اجازه می دهد پیش بروید. وقتی مرحله مبتدی بودن را پشت سر گذاشتید و درک نمودید که چه گزینه های جورواجوری در اختیار دارید و هر یک از آنها به چکاری می آید آنوقت دیگر برای یادگرفتن نکات و فوت فن های ریزهکاری فتوشاپ آماده ایدیعنی همین نکاتی که در این دو مقاله به آنها خواهیم پرداخت.


ادامه خبر

آموزش ابزار تایپ (Type) در فتوشاپ


هرگاه بخواهیم به یک عکس در فتوشاپ متنی را اضافه کنیم از ابزار Type استفاده می کنیم. آیکون ابزار تایپ به صورت حرف T است. همچنین با فشردن کلید T از صفحه کلید می توانید Type را فعال کنید.

با فعال شدن ابزار تایپ اشاره گر ماوس به شکل زیر تغییر می کند.

ادامه خبر

آموزش Transforming Selection در فتوشاپ

آموزش Transforming Selection در فتوشاپ

همانطور که در آموزش های قبلی دیدید با ابزارهای Rectangular و Elliptical Marquee می توان انتخاب های ساده ی مستطیلی و بیضی شکل انجام داد. اما گاهی وقتها انتخاب را دقیق انجام نمی دهیم و نیاز هست که محدوده ی انتخاب شده را تغییر دهیم. برای انجام این کار فتوشاپ ابزار Transforming Selection را در اختیار ما قرار داده است.
ادامه خبر