استفاده از فتوشاپ در طراحي وب


مي‌توان گفت فتوشاپ، نرم‌افزاري چندكاره است. يعني تقريبا در هر جايي كه به طراحي يا كار روي تصوير و عكس نياز باشد خودي نشان مي‌دهد و قابل استفاده است. بر مبناي نوع كاربرد مي‌توان كاربران فتوشاپ را به 3 دسته تقسيم كرد:

 

1- طراحان گرافيست

2- عكاسان

3- طراحان وب و چندرسانه‌اي

 

تاكنون ابزارهاي فراواني را براي دسته‌هاي اول و دوم با هم بررسي كرده‌ايم و با كاربرد آنها آشنا شده‌ايم‌، اما براي دسته سوم كه همان طراحان وب هستند زياد صحبت نكرده‌ايم. در اين مقاله مي‌خواهيم درباره طراحي صفحات وب به كمك فتوشاپ و ابزارها و فراميني كه به ما در اين زمينه كمك مي‌كنند صحبت كنيم و با آنها آشنا شويم.
ادامه خبر

برطرف کردن مشکل جدا شدن حروف فارسی در فتوشاپ


تا به حال شده بخواهید در فتوشاپ یک متن را تایپ کنید ولی حروف به صورت جدا از هم روی طرح تایپ شود ؟ در بعضی از مواقع و بدون هیچ تغییری در تنظیمات وقتی میخواهیم متنی را بر روی یک طرح تایپ کنیم حروف به صورت جداگانه از هم تایپ می شود و بارها در تیکت های ارسالی خوانده ام که کاربران نرم افزار فتوشاپ را به خاطر این مشکل از روی ویندوز پاک کرده و از دوباره آن را نصب کرده اند .
آیا راه حلی وجود دارد که بدون پاک کردن فتوشاپ این مشکل برطرف شود یا خیر ؟ بله . به راحتی و با انجام چند مرحله مقدماتی می توانیم این مشکل را برطرف کنیم .

 

1. ابتدا فتوشاپ را اجرا کنید. (نسخه فتوشاپ : CS5) . از نوار ابزار بالای صفحه به ترتیب بر روی Window>Paragraph کلیک کنید .
ادامه خبر

بررسي پانل Adjustment (فتوشاپ)


تسلط بر بحث تنظيم نور در فتوشاپ، مهارتي است كه به مرور و با استفاده پي در پي و كار با تصاوير مختلف حاصل مي‌شود. فرد هر قدر با عيوب رنگي تصاوير مختلف آشنايي داشته باشد، به همان اندازه در ترميم و بازسازي آنها متبحر و چيره‌دست خواهد شد. هدف اصلي استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ براي عكاسان داشتن يك تاريكخانه ديجيتال براي بازسازي و بهينه‌سازي و ترميم تصاوير است. آموختن روش بهينه‌سازي تصاوير و استفاده از بهترين روش براي اين منظور پروسه‌اي است كه با گذشت زمان و تبحر در استفاده از اين نرم‌افزار حاصل مي‌شود. يكي از سخت‌ترين كارها براي كاربران تازه‌كار، معمولا تنظيم و بهينه‌سازي رنگ تصاوير است. براي شروع كار بهتر است اين دو نكته را در نظر بگيريم:

1 ـ تشخيص عيب تصوير: قبل از شروع به ترميم تصوير بايد مشخص شود چه چيزي از تصوير را مي‌خواهيم تنظيم كنيم. آيا تصوير تيره است؟ آيا آسمان در تصوير بي‌روح است؟ آيا در تصوير ته‌مايه رنگي وجود دارد و... همه اينها پرسش‌هايي است كه به ما در انتخاب بهترين ابزار براي رفع مشكل تصوير كمك خواهد كرد.
ادامه خبر

نکات مهم در طراحی پوستر فیلم


فیلم های بزرگ فرصت های تجاری بزرگی نیز هستند. فیلم هایی مانند آواتار و سری فیلم های The Dark Knight نمونه های خارجی و سری اخراجی ها و جدایی نادر از سیمین نمونه های داخلی اینگونه فیلم ها هستند. امروزه درآمد بیلیون دلاری در سینما چیز عجیبی نیست. در ایران هم اکثر فیلم های فیلمسازان بزرگ مانند مهرجویی ، کیمیایی ، کیارستمی و . . . بالای چند صد میلیون تومان فروش می کنند. اما تا به حال از خودمان پرسیده ایم که این فیلم ها چگونه انقدر فروش می کنند؟ مخاطب وقتی هنوز فیلم را ندیده چگونه به دیدن فیلم ترغیب می شود؟ جواب این سوالات تنها در یک کلمه خلاصه می شود: تبلیغات. اگر برای فیلمی تبلیغات نشده باشد ، شاید شما هیچ وقت آن را نبینید! حالا چه این فیلم را اسکورسیزی ساخته باشد چه بقال سر کوچه‌تان!! یکی از موثرترین راه‌های بازاریابی فیلم ها پوستر است. شما در این پست یاد می گیرید که چگونه جلب توجه کنید ، علاقه‌ ایجاد کنید و فرد را به سینما بکشانید.
ادامه خبر

استفاده از پانل Action در فتوشاپ


انجام كارهاي تكراري هميشه و همه جا كسالت‌بار و ناخوشايند بوده و همه به‌دنبال روش‌هايي براي فرار از انجام اين كارها هستيم. اين موضوع در فتوشاپ هم صادق است و با وجود جذابيت محيط فتوشاپ و عمليات انجام گرفته در آن، وقتي اين عمليات به كارهاي تكراري هر روزه تبديل شود، ناخوشايند و كسالت‌بار خواهد بود.

 امور تكراري در همه مخاطبان فتوشاپ ممكن است وجود داشته باشد و هر فرد به نحوي با اين نوع كارها سر و كار داشته باشد. مثلا يك عكاس هر روز شايد بارها مجبور است تصوير گرفته شده توسط دوربين را كه اندازه بزرگي دارد كنار هم چيده و سري چندتايي عكس پرسنلي تهيه كند يا يك طراح صفحات وب لازم است با طي يك پروسه تكراري تصاوير با حجم‌هاي بالا و كيفيت‌هاي مختلف را به تصاويري با حجم پايين و كيفيت مناسب صفحه وب تبديل كند يا يك طراح گرافيست لازم است براي ايجاد جلوه دلخواهي كه تركيبي از چند عمليات مختلف در محيط فتوشاپ است چند بار روي تصاوير مختلف تكرار كند.
---
ادامه خبر

پيكان‌ها در فتوشاپ


همان‌طور كه مي‌دانيد فتوشاپ يكي از قدرتمندترين نرم‌افزارهاي طراحي و ويرايش تصاوير است كه امكانات مختلفي را نيز در اختيار شما قرار مي‌دهد.

اين نرم‌افزار قابليت‌هاي زيادي را در خود جاي داده است؛ اما كاربران بي‌شماري مشاهده مي‌شوند با اين كه برخي از آنها نيز جزو كاربران حرفه‌اي فتوشاپ هستند، اما از رسم پيكان (فلش) در فتوشاپ ابراز نارضايتي مي‌كنند! بسياري از اين كاربران با كمك پيكان‌هاي موجود در بخش Custom Shape Tool نسبت به رسم پيكان‌هاي مورد نظر خود اقدام مي‌كنند.
---
ادامه خبر