جادوگري با فتوشاپ


پنهان و ظاهر كردن، يكي از كارهاي جالب توجه است كه علاقه‌مندان زيادي دارد. در دنياي عكس و تصوير نيز نرم‌افزار فتوشاپ در پي برآوردن اين آرزو، قابليت‌هاي جديدي به مجموعه ابزارهاي خود اضافه كرده است.

در نسخه‌هاي قبلي فتوشاپ ويژگي جالب Content-Aware (آگاه از محتوا) ارائه شده بود كه به كمك آن به صورت هوشمندانه محتواي تصوير مورد بررسي قرار مي‌گرفت و ترميم تصوير با توجه به بافت و رنگ قسمت‌هاي كناره بخش انتخاب شده انجام مي‌شد. اين ويژگي ابتدا با فرمان Content-Aware Scale معرفي شد كه به ما امكان تغيير ابعاد تصوير بدون تاثير گذاشتن روي بخش‌هاي خاصي از آن را فراهم مي‌آورد. سپس در ادامه به فرمان Fill اضافه شد و توانستيم براي پركردن قسمت انتخاب شده تصوير، از بافت و كناره‌هاي آن استفاده كنيم. در ادامه Spot Healing Brush اضافه شد و امكان ترميم موضعي قسمت‌هاي مورد نظر تصوير با بافت كناره‌ها را فراهم آورد، اما چون در اين حالت تنظيمات كلا در اختيار رايانه گذاشته مي‌شد، در برخي موارد نتايج زياد مطلوبي حاصل نمي‌شد، اما در نسخه جديد اين ويژگي با دو ابزار جديد همراه شد تا عجيب و جالب‌ترين ويژگي نسخه جديد فتوشاپ متولد شود. در اين نسخه ويژگي Content-Aware با ابزار جديد Content-Aware Move معرفي و به ابزار Patch نيز اضافه شد.
ادامه خبر

چطور تصاویر را میکس کنیم؟

این تصویر محیط کلی کار را نشان می‌دهد که به تشریح هر کدام از قسمت‌ها طبق شماره گذاری انجام شده می ‌پردازیم:
1- Start a new empty project، در شروع کار با انتخاب این گزینه محیطی برای اولین کار خود فراهم می‌کنید. این گزینه عملکردی مشابه new در محصولات مایکروسافت دارد.


2- Back Ground ، با رفتن به این تب، عملیات وتغییراتی که می‌خواهید روی تصویر پس زمینه انجام دهید را اعمال می‌کنید.


3- Fore Ground ، با رفتن به این تب، عملیات وتغییراتی که می‌خواهید روی تصویری که قرار است روی پس زمینه میکس شود را اعمال می‌کنید.



---
ادامه خبر

 کاهش حجم تصاوير در فتوشاپ


احتمالا براي شما هم پيش آمده كه بخواهيد عكسي را كه اسكن كرده ايد يا با دوربين هاي ديجيتال گرفته ايد، روي فلاپي ديسك كپي كنيد يا از طريق اي ميل براي آشنايان ارسال كنيد. در اين مواقع يكي از مشكلاتي كه اغلب به آن بر مي خوريم، حجم بالاي عكسها است. در اين جا ميخواهيم روش كم كردن حجم عكسها را بررسي كنيم.

به صورتي كه حجم آنها به حد اقل برسد و از كيفيت آنها نيز حتي الامكان كاسته نشود. براي مثال ما عكسي با فرمت Tif داريم كه با دقت 300 نقطه در اينچ اسكن شده است. اولين نكته اي كه در حجم تصاوير اهميت زيادي دارد ، فرمت آنهاست، براي مثال فرمت ها Tiff و Psd حجم بسيار بالائي دارند ولي فرمت هائي مثل Gif و Jpg كمترين حجم را دارند.
---
ادامه خبر

جان‌گرفتن دوباره تصاویر سیاه و سفید


مراحل انجام کار به‌صورت گام به گام و مرحله به مرحله تنظیم شده و تا حد امکان سعی شده که مطالب بصورتی تنظیم شود که افراد مبتدی نیز از عهده انجام آن برآیند. پس با من همراه باشید تا با هم یک تصویر سیاه و سفید را رنگی کنیم:

رنگی کردن با تغییر حالت ترکیبی لایه‌ها
این روش شبیه رنگ زدن با مداد رنگی یا ماژیک است و باید بخش‌های مورد نظر از تصویر را انتخاب کنیم و سپس با قلم موی مناسب و رنگ دلخواه آن را رنگ بزنیم. با این تفاوت که با تنظیماتی که انجام خواهیم داد رنگ از لایه بالایی و بافت از لایه پایینی انتخاب شده و تصویر کاملاً طبیعی خواهد بود.

1ـ باز کردن تصویر:برای شروع کار لازم است تصویر مورد نظر را در محیط فتوشاپ باز کنیم، پس دکمه‌هایCtrl+O را از صفحه کلید فشار دهید تا پنجره Open ظاهر شود. در این پنجره از قسمت Look in مسیر مورد نظر را برای باز کردن عکس دلخواه انتخاب کرده و پس از انتخاب آن تصویر با زدن دکمه Open آن را در محیط فتوشاپ باز کنید.
ادامه خبر

حذف پس زمینه تصاویر، تنها با چند کلیک ساده

 

حذف بسیار ساده و آسان پس زمینه از تصاویر با یک ابزار رایگان و تحت وب با نام Clipping Magic، سریع، آسان، بدون نیاز به نصب نرم افزار اضافه. حذف پس زمینه از تصاویر کاری است که کاربران متوسط به بالا در فتوشاپ قادر به انجام آن می باشند، اما اگر توانایی این کار را ندارید فتوشاپ را فراموش کنید!

 

خوشبختانه با کمک Clipping Magic به سادگی قادر به انجام این کار خواهید بود. تنها کافی است تصاویر خود را به سایت Clipping Magic کشیده و مراحل کار را دنبال کنید. این ابزار تحت وب راهی آسان برای کاری تقریبا دشوار است! Clipping Magic در حال حاضر در نسخه آلفا است اما این ابراز پایدار و سریع و به راحتی قابل استفاده است. امیدواریم این ابزار سریع و مناسب رشد بهتری در نسخه های بعد پیدا کند. چطور از Clipping Magic استفاده کنیم؟

---
ادامه خبر

جلوه‌هاي ويژه با فتوشاپ

طی چند مقاله گذشته با هم ابزارهای موجود در جعبه ابزار فتوشاپ را بررسی کردیم و کم‌کم به انتهای این جعبه ابزار نزدیک می‌‌شویم. در ادامه با ابزارهای سه‌بعدی جعبه ابزار فتوشاپ آشنا خواهیم شد که البته این جعبه ابزار فقط در فتوشاپ‌هایی که نگارش کامل Extended باشند، نمایش داده شده و قابل استفاده خواهند بود.

درباره ابزارهای سه‌بعدی در هفته‌های آینده به تفصیل صحبت خواهیم کرد. در این شماره قصد داریم با یکی دیگر از فرامین بسیار جالب فتوشاپ با نام Layer Style آشنا شویم. به کمک این فرمان می‌‌توانیم جلوه‌های بسیار زیبایی را در لایه‌های موجود در پانل لایه‌ها اعمال کنیم. جلوه‌هایی چون اعمال سایه، حجم، حاشیه، درخشندگی و جلوه‌های بسیار زیبایی که در ادامه به صورت کامل آنها را بررسی می‌‌کنیم.

این جلوه‌ها روی هر نوع لایه‌ای قابل اعمال هستند؛ اما بهترین نتیجه برای بررسی نحوه عملکرد هر یک از آنها روی لایه‌های متنی به دست خواهد آمد که ما نیز جلوه‌ها را روی این نوع لایه نمایش می‌‌دهیم.

برای فراخوانی و استفاده از این جلوه‌ها ابتدا باید لایه مورد نظر را انتخاب کرده سپس از نوار منو با کلیک بر گزینه Layer و سپس Layer Style ، جلوه دلخواه خود را انتخاب کنیم. علاوه بر آن می‌‌توان با 2 بار کلیک کردن در قسمت خالی لایه مورد نظر (جلوی اسم لایه) نیز پنجره Layer Style را فراخوانی و جلوه مورد نظر را انتخاب کرد و به اعمال آن پرداخت. از جلوه‌های این بخش می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد. دقت داشته باشید که تنظیمات فراوانی برای هر جلوه می‌‌توان در نظر گرفت .

ادامه خبر

استفاده از متن در طراحي (فتوشاپ)


متن و تایپ یکی از اجزای اصلی طراحی به شمار می‌رود و در بیشتر موارد یکي از پایه‌های اساسی در طراحی، متن و تیترهای موجود در آن است. ابزار متن یکی دیگر از ابزارهای برداری فتوشاپ است که در این مقاله در نظر داریم به صورت کامل آن را بررسی و راجع به امکانات متنوع آن صحبت کنیم.

در فتوشاپ برای استفاده از ابزار متن 2 روش وجود دارد، در روش اول پس از انتخاب ابزار در فضای کاری کلیک کرده و متن مورد نظر خود را تایپ می‌کنیم. از این روش بیشتر برای نوشتن مطالب کوتاه و تیترهای مختلف در طراحی خود استفاده می‌کنیم.
ادامه خبر

نحوه فعال کردن فارسی نویسی در Photoshop CC

احتمالاً در جریان هستید که چند روز پیش شرکت Adobe نسخه CC از مجموعه نرم افزارهای خود را منتشر کرد. یعنی بعد از CS6 دیگر نسخه Creative Suit متوقف و به جای آن Creative Cloud منتشر می‌شود.

ایده اصلی از این به بعد، اهمیت دادن به بحث Cloud Computing است. یعنی تمرکز روی اینترنت و شبکه.

در مجموع، حداقل در مورد فتوشاپ که من بررسی کردم، شاید بتوان این نسخه را کم‌تغییرترین نسخه نسبت به نسخه قبلی خود دانست! در این نسخه ادوبی بیشتر به بهبود امکانات قبلی پرداخته.

ادامه خبر

بازگشت به عقب در فتوشاپ

ما هرچقدر هم طراح حرفه‌ای باشیم باز ممكن است در حین طراحی مرتكب اشتباهاتی بشویم و بخواهیم كه به عقب بازگشته و اشتباهات خود را جبران كنیم. فتوشاپ یكي از اولین نرم‌افزارهایی بود كه در همان نگارش‌های نخست خود این امكان را به‌صورت یك پانل برای كاربران خود فراهم كرد و بتدریج با گسترش امكانات آن، قدرت این پانل را بیشتر و بیشتر كرد.

این هفته می‌خواهیم با پانل History‌ (تاریخچه عملیات انجام گرفته) در محیط فتوشاپ آشنا شده و روش‌های تنظیم و استفاده از آن را با هم بررسی نمايیم.
ادامه خبر

آموزش چاپ در فتوشاپ



یکی از اهداف اصلی در طراحی، چاپ طرح کار شده در محیط فتوشاپ است. البته در برخی موارد هم ممکن است هدف از طراحی یک پروژه، نمایش و استفاده آن در یک صفحه اینترنتی یا مونتاژ یک فیلم سینمایی باشد.

بنابراین می‌توان گفت اولین و مهم‌ترین کار یک طراح در شروع کار، پرسش درباره نتیجه طراحی و کاربری آن است؛ زیرا پروسه‌ای که یک اثر برای چاپ طی می‌کند، بسیار متفاوت‌تر از آن است که برای نمایش اثر در صفحه اینترنتی در نظر گرفته مي‌شود. درباره پیش‌نیاز طراحی و مواردی که طراح بايد حین كار و حتی قبل از شروع طراحی به آن دقت كند در شماره‌های گذشته مطالبي ارائه كرده‌ايم. در این شماره در نظر داریم به مواردي درباره چاپ پروژه در فتوشاپ اشاره داشته باشيم، اما پيش از آن به اختصار نكاتي را كه طراح بايد پيش از شروع به كار به آنها دقت كند، برايتان بازگو مي‌كنيم.
ادامه خبر