بزرگنمایی تصویر در فتوشاپ

هنگام کار با فتوشاپ برای دسترسی دقیق نقاط مورد نظر از تصویر به بزرگنمایی و همچنین برای دسترسی و مشاهده همه تصویر به صورت یکجا به کوچک‌کردن تصویر نیاز خواهیم داشت. در این شماره قصد داریم با روش‌های اعمال بزرگنمایی و کوچک‌نمایی روی تصویر و دسترسی به بخش مورد نظر از تصویر آشنا شویم. به این منظور ابزارهای Zoom و Hand و برخی منوها و کلیدهای میانبر را بررسی خواهیم کرد. به این نکته باید دقت کنیم که استفاده از ابزارهای بزرگنمایی هیچ تغییری در اندازه چاپی تصاویر ندارد و برای تغییر سایز چاپی تصاویر از فرامین دیگری استفاده خواهیم کرد.

مقدار بزرگنمایی تصویر
قبل از بررسی روش‌های اعمال بزرگنمایی و کوچک‌نمایی روی تصویر، بهتر است مقدار بزرگنمایی فعلی تصویر را بررسی کنیم. برای مشاهده این مقدار دو بخش وجود دارد: الف) قسمت عنوان پنجره یا Tab تصویر ب) بخش پایین و سمت چپ تصویر که هر دو به صورت درصدی نسبت به حالت معمولی تصویر نمایش داده می‌شود.

ادامه خبر

از عکس‌ها، ویدئوها و موزیک‌های‌تان یک فیلم زیبا بسازید


امروزه هارد‌دیسک رایانه بسیاری از کاربران مملو از عکس‌ها ویدئوها و حتی صداهای خاطره‌انگیزی است که با مشاهده آنها لحظات فراموش شده را بازسازی کرده و شادی‌ها و اشک‌های گذشته را به یاد می‌آورند. تا به‌حال به این فکر کرده‌اید که می‌توانید عکس‌ها، صداها و ویدئوهای خود را با یکدیگر ترکیب کرده و با چیدمان مناسب آنها از لحظات به ثبت رسیده خود، داستان‌هایی به‌یادماندنی خلق کنید؟

 

نرم‌افزار Fantashow ابزاری مناسب برای خلق فیلم‌های به‌یادماندنی از لحظات شماست. به‌کمک این نرم‌افزار می‌توانید با چند کلیک ساده ماوس و بدون نیاز به مهارت در کار با نرم‌افزارهای پیچیده طراحی و میکس یا مونتاژ، عکس‌ها و ویدئوهای خود را به فیلم‌هایی به‌یاد ماندنی تبدیل کنید.
ادامه خبر

آموزش اولیه فتوشاپ


فتوشاپ یکی از نرم افزارهای گرافیکی است که اساس کار آن بر پایه ی Bitmap می باشد. نرم افزار فتوشاپ متعلق به شرکت Adobe بوده و برای ویرایش تصاویر ، طراحی موارد گرافیکی چاپی یا غیر چاپی و ... مورد استفاده ی کاربران قرار می گیردضمن اینکه این نرم افزار با چاپگرها و دستگاههای خروجی فیلم و زینک بصورت استاندارد هماهنگی دارد . برای مطالعه ی این دوره ی آموزشی نیاز است کاربران محترم آشنایی با سیستم عامل ویندوز داشته باشند .

 


ضمنا سیستم شما باید دارای مشخصات سخت افزاری ذیل باشد :


- حداقل سیستم مورد نیاز پنتیوم 233

-16 مگابایتRam

- حدود 600 مگا بایت فضای آزاد

- کارت گرافیکی 64 گیگا بایت
ادامه خبر

چگونه با رایانه شخصی خود فایل‌های GIF تولید کنیم؟


بیشتر کاربران رایانه با فایل‌هایی با فرمت GIF سروکار داشته‌اند. فایل‌های کم حجمی که تا چند ثانیه تصویر متحرک بدون صدا را برای شما نمایش می‌دهند و از اجزای تشکیل‌دهنده بیشتر صفحات وب به‌شمار می‌آیند. این اسم مخفف Graphics Interchange Format یا فرمت تبادل گرافیکی بوده و سازندگانش آن را GIF می‌خوانند.

 

شرکت CompuServe این فرمت را اولین بار سال 1987 معرفی کرد. از آن زمان تاکنون این فرمت فایل که بر مبنای تصاویر bitmap است، به‌دلیل توانایی‌های قابل توجه مانند فشرده‌سازی بدون از دست‌رفتن کیفیت فایل، پشتیبانی انواع برنامه‌ها از آن و قابلیت انتقال بالا به‌دلیل حجم کم، مورد استفاده روزافزون در فضای اینترنت قرار گرفته است.
ادامه خبر