نحوه جانشین سازی نوشته در عکس


در این مقاله قصد داریم نحوه جانشین سازی یک نوشته را آموزش دهیم. توجه داشته باشید که به منظور یادگیری بهتر برروی تصاویر موجود در مقاله، که دارای بزرگنمایی می‌باشند کلیک کنید تا تصویر مربوطه را بصورت کامل مشاهده نمایید.

1- برای این کار ما به یک عکس (بک گراند) احتیاج داریم که نوشته روی آن قرار بگیرد.
ادامه خبر

ابزارهای جدید فتوشاپ CS3 Extended


فتوشاپ CS3 Extended شامل تمامی ویژگی‌هایی است كه فتوشاپ CS3 دارد. اما مجموعه جدیدی از ابزارها و قابلیت‌ها را برای یكپارچگی مدل‌های سه بعدی، ویدیو و انیمیشن، و تحلیل و سنجش تصویر را در بر می‌گیرد.

در CS3، شركت Adobe كار بسیار خوبی انجام داده به این صورت كه در رابط كاربر پیشرفت‌هایی را به وجود آورده بدون آن كه از ظاهر آشنای همیشگی چندان دور شود. اکثر عناصر اختصاصی فتوشاپ Extended به خوبی با فتوشاپ استاندارد یكپارچه گردیده‌اند.

 

ویرایش الگو و ترکیب سه بعدی

فتوشاپ CS3 Extended اکنون می‌تواند اشیاء سه بعدی از قبیل OBJ، 3DS، U3D (Acrobat 3D)، KMZ (Google Earth)، و COLLADA (فایل‌های XML که اغلب برای بازی‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرند) را وارد و دستکاری کند. در حالی که این فرمت‌ها همگی معمول و مفید هستند، حذف DWG – محبوب‌ترین فرمت برای تبادل مدل‌های CAD (طراحی به وسیله‌ی کامپیوتر) – خودنمایی می‌کند.

وارد نمودن یک شیء سه بعدی به درون یک فایل آسان است: کافی است از گزینه Open در منوی File برای یافتن و انتخاب شیء سه بعدی‌تان استفاده کنید. مدل سه بعدی به صورت خودکار در لایه فتوشاپ خود گشوده می‌شود. لایه‌های حاوی اشیاء سه بعدی می‌توانند در کنار لایه‌های دو بعدی درون یک فایل قرار داشته باشند. به علاوه شما می‌توانید مدل را درست همانند هر برنامه سه بعدی دیگر تغییر اندازه دهید، بچرخانید، و رندر کنید. شما حتی می‌توانید برش‌های عرضی از مدل را به صورت real time ایجاد نمایید و مکان برش‌ها را با یک کنترل لغزنده تنظیم کنید. بر روی کامپیوتر من (یک MacBook Intel Core 2 Duo با دو گیگابایت رم)، کارآیی چشمگیر بود. من در هنگام چرخش، ایجاد برش عرضی، و جابجایی مدل با هیچ گونه مشکلی مواجه نشدم.

Photoshop Extended دو راه برای اداره نحوه مشاهده مدل ارائه می‌نماید: Camera Tool و Object Tool. اولی یک پرسپکتیو متفاوت از شیء ایستا را به مشاهده کننده ارائه می‌دهد در حالی که دومی در واقع شیء را جابجا می‌کند. Camera Tool این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که دوربین را که در حال مشاهده مدل در پرسپکتیو سه بعدی است جابجا کنید. شما می‌توانید این ابزار را برای حرکت در اطراف شیء، گذر از میان یک صحنه، یا مشاهده یک صحنه از جهت دلخواه به کار ببرید.
ادامه خبر