کار با کانال های رنگ در فتوشاپ

کانالها تصاویر خاکستری هستند که انواع مختلفی از اطلاعات را ذخیره می کنند . کانالهای اطلاعات رنگ در هنگام بازکردن یک تصویر جدید بصورت اتوماتیک ایجاد می شوند . مد رنگ تصویر تعیین کننده تعداد کانالهای ایجاد شده می باشد . برای مثال یک تصویر در مد RGB بصورت پیش فرض دارای چهار کانال به صورت کانالهای قرمز ، سبزو آبی و بعلاوه یک کانال ترکیبی که برای ویرایش تصویر بکار می رود .
شما می توانید یک کانال آلفا برای ذخیره درجه  خاکستری تصویرهای 8 بیتی انتخاب شده ایجاد کنید .شما کانال آلفا برای ذخیره ماسک بکار می برید که این کانال به شما اجازه دستکاری ، ایزوله کردن و حفاظت قسمت هایی از یک تصویر را می دهد .
شما می توانید کانالهای spot color برای تعیین پلیت های اضافی برای چاپ با جوهرهای spot color ایجاد نمایید .
یک تصویر تا 24 کانال می تواند داشته باشد . اندازه فایل مورد نیاز برای کانال ، بستگی به اطلاعات پیکسل در کانال دارد. فرمت TIFF و فرمت های فتوشاپ اطلاعات کانالها را فشرده می کند و در نتیجه فایل به فضای کمتری نیاز خواهد داشت .
کانال های آلفا تنها در فرمت های PSD ,PDF,PICT,Pixar,Tiff وRaw می توانند حفظ شوند و فرمت DCS2.0 تنها کانال spot را نگهداری می کند .
ادامه خبر

رنگهای پیش زمینه و پس زمینه

رنگهای پیش زمینه و پس زمینه
هر زمان که با فتوشاپ کار می کنید دورنگ فعال در اختیار دارید که عبارتند از رنگ پیش زمینه (Background Color ) و رنگ پس زمینه (Foreground) .رنگ پیش زمینه رنگی است که برای ترسیم ،پر کردن داخل شکل و انتخاب رنگها بکار می رود ورنگ پس زمینه برای پر کردن به صورت gradient و پر کردن محل پاک شدگی از تصویر در هنگام استفاده از Eraser بکار می رود .

انتخاب رنگهای پس زمینه و پیش زمینه
هر دو رنگ در تصویر زیر نمایش داده می شود .
ادامه خبر

آموزش فتوشاپ افزایش روشنایی با فیلتر، های پس

برای روشن کردن تصویر فیلتر های مانند Smart Sharpen و Unsharp Mask معمولا بکار میرن ولی فیلتر High Pass اصلا تو دسته بندی فیلتر های افزایش روشنایی فتوشاپ نیست ولی نتیجه ای که به شما میده خیلی بهتر از فیلترهای خود این گروه دلیلش هم ساده است High Pass فقط با لبه های تصویر کار داره و به بقیه تصویر دست نمیزنه براهمین بنظر نمیاد که فیلم عکس زیاد نور دیده بجاش انگار تصویر از اول با نور بیشتری گرفته شده . که دقیقا همون چیزیه که یه عکاس میخواد.
من برای این آموزش فتوشاپ CS6 رو استفاده می کنم و میشه همین کار ها رو عیننا با نسخه ی CC هم انجام داد ولی اگه از نسخه های قدیمی تر استفاده می کنید همین آموزش رو برای نسخه های قدیمی تر بزودی منتشر می کنیم و لینکش رو هم اینجا و هم تو صفحه ی آموزش فتوشاپ میذاریم.
برای این آموزش من از این تصویر استفاده می کنم شما از هر عکسی که نیاز به نور بیشتر و روشن شده داره میتونی استفاده کنی.
ادامه خبر

سئو

در گذشته صاحبان سایت ها برای سئو خود صرفا” موارد کلی و نکات کلیدی را لحاظ می نمودند که در این صورت شاهد پیشرفت روز افزون سئو سایت خود می شدند و این در حالی است که رعایت کردن این موارد در دنیای امروز و با پیچیده تر شدن الگوریتم موتور های جستجو رسیدن به این هدف مهم میسر نمی باشد امروزه موتورهای جستجویی نظیر گوگل ، بینگ و یاهو از موارد هوشمند سازی الگوریتم های خود در کنفرانس ها و تجمعات علمی خود صحبت می کنند ، در گذشته در نظر گرفتن ساختار کلی یک سایت از لحاظ دارا بودن نکات حداقلی که هر سایت می بایست از آن برخوردار بود از جمله نکات کلیدی و اصلی در امتیاز سئو یک سایت محسوب می گردید و حال با پیشرفت روز افزون در حوزه طراحی و بهینه سازی سایت که همراه با پیشرفت روز افزون موتور های جستجو بود رسیدن به امتیازات برتر به آسانی گذشته نمی باشد .

---
ادامه خبر

سایت آی آر موزیک


گاهی اوقات هیچ چیز نمی تواند به اندازه گوش دادن به یک موزیک موجب آرامشو ایجاد شادی و نشاط در انسان شود، گاهی ممکن است که حتی گوش دادن به موسیقی باعثافزایش تمرکز کاری و ایجاد انگیزه برای انجام کار می شود. به همین دلیل شما در حالحاضر کسی را نمی توانید بیابید که کلکسیونی از آهنگ ها را در موبایل، رایانه، تبلتو دیگر وسایل پخش مالتی مدیای خود نداشته باشد.
تیم مدیریتی ما با آشنایی با موارد فوق در سال 1395 وب سایت آی ار موزیک را برای دانلود آهنگ جدید و دانلود آهنگ شادراه اندازی نمود. ما در وب سایت آی آر موزیک سعی کرده ایم که گلچینی از بهترینآهنگ های محلی بطور مثال آهنگشاد کردی، آهنگشاد آذری، آهنگ شاد لری، آهنگشاد شمالی و در بخش های دیگر برای مجالس شادی شما هم آهنگ هایی از قبیل آهنگشاد تولد، آهنگشاد ریمیکس، آهنگ شاد قدیمی، آهنگ ارکستر شاد، آهنگشاد بندری، آهنگ شاد بی کلام و ... را گرد آوریم که بتوانیم در آینده ای نهچندان دور خود را به عنوان یکی از مراجع دانلود آهنگ در سطح گستره جهانی وب معرفینماییم.

 
---
ادامه خبر

فست سئو

 

سئو سایت بعنوان یک سرمایه گذاری برای آینده، یکی از اساسی ترین عناصر موثر در کسب و کار، ایجاد ارتباط موثر و بازگشت سرمایه بشمار می آید. فست سئو بدون استفاده از روش های منسوخ و متمرکز بر آخرین فن آوری ها، با استفاده از پژوهش، بینش، تجزیه، تحلیل و پیاده سازی استراتژیک کلمات کلیدی موثر و پررقابت در این عرصه پیشگام است. فست سئو با استفاده از مهارت های تکنیکی و خلاق در مسیر آخرین بروز رسانی الگوریتم های گوگل گام برداشته و سخت ترین موضوعات پر رقابت سئو در ایران را با انتخاب کلیدی ترین کلمات در صفحه اول گوگل آورده است.

عملکرد فست سئو بر اساس تجزیه تحلیل رقابتی، شناسایی صحیح اهداف در جستجوگر ها و ارائه ورودی بر اساس نوع صنعت و حوزه رقابت در سئو می باشد.


  
---
ادامه خبر

ابزار Pencil در فوتوشاپ چیست؟

همان طور که میدانید گرچه فتوشاپ برنامه ای برای ویرایش تصویرها می باشد اما علاوه بر ابزارهای ویرایش همانند سایر برنامه های گرافیکی ، دارای امکاناتی است که کاربر می تواند نقاشی خود را به صورت ابتدا به ساکن ایجاد نماید.

ابزار Pencil
 برای استفاده از ابزار Pencil به صورت زیر عمل نمائید :
1. رنگ ForeGround را تعیین کنید.
ادامه خبر