ابزار های انتخاب در فتوشاپ - قسمت 3

 ابزار انتخاب Magic Wand
با سومین بخش از ابزارهای انتخاب در فتوشاپ در خدمت شما هستیم. ابزار Magic Wand یکی دیگر از ابزارهای انتخاب می باشد .ابزار Magic Wand بر اساس مقادیر رنگ ، ناحیه ای را انتخاب می کند . به عبارت دیگر ابزار Magic Wand پیکسل های مجاوری که رنگ مشابهی دارند را انتخاب می کند . تولرانس در نوار Option میزان دقت را نشان می دهد،به شکل زیر توجه کنید :
 
ادامه خبر

ابزارهای انتخاب در فتوشاپ - قسمت 2

  ابزار انتخاب Lasso
همانطورکه در بخش اول ملاحضه کردید ابزارهای Marquee  برای انتخاب ناحیه ای منظم بکار می روند.گاهی مواردی پیش می آید که میخواهید ناحیه ای غیر منظم را انتخاب کنید ، برای مثال می خواهید فردی  را از بین افزار در یک تصویر انتخاب کنید. برای این منظور از ابزارهای دیگری استفاده می شود.ابزارهای Lasso در شکل زیر نشان داده شده است .
---
ادامه خبر

ابزارهای انتخاب در فتوشاپ - قسمت 1

  برای انتخاب بخشی از تصویر روشهای مختلفی وجود دارد .علت ارائه ابزارهای انتخاب مختلف، این است که ممکن است بخواهید در شرایط مختلف ، با استفاده از روشهای مختلف ، قسمتی از تصویر را انتخاب کنید.ابزارهای انتخاب در فتوشاپ ، امکان انتخاب تمام قسمتهای تصویر ، بخشی از آن و یا حتی یک پیکسل تنها از تصویر امکان پذیر می سازد. ابزارهای انتخاب در فتوشاپ در شکل زیر نمایش داده شده است .
ادامه خبر

ساخت اکشن در فتوشاپ

 همانطور که می‌دانید‌ Action‌ها بخشی ازنرم افزار طراحی  فتوشاپ هستند که می‌توانند دستورات به کار رفته در محیط برنامه را ضبط کنند تا دفعات بعد بتوان به راحتی از آنها استفاده کرد . Action های پیش فرض نرم افزار بسیار کاربردی و قابل استفاده می باشد اما در بعضی از موارد نیاز به ساخت Action هایی با امکانات دیگر داریم . به این نکته دقت داشته باشید که برخی اعمال ویرایشی وجود دارند که ممکن است در داخل Actionها به درستی کار نکند.برای فعال کردن پنل Actions در نوار ابزار بالای صفحه منوی Window را انتخاب و از لیست باز شده بر روی گزینه Actions کلیک کنید تا پالت فعال شود .
ادامه خبر

مدل رنگ در فتوشاپ

  مدل HSB
مدل رنگ HSB سه مشخصه اساسی از رنگ را توضیح میدهد :
Hue : عبارت است از رنگ منعکس شده یا انتقال داده شده از یک موضوع . این رنگ از طریق موقعیتش بر روی دایره رنگها اندازه گیری می شودو با یک درجه بین 0 تا 360 درجه نشان داده می شود.
 Saturation : این موضوع بعضی وقت ها کروما (chroma) نامیده می شود و عبارت است از شدت یا خلوص یک رنگ . اشباع (saturation) با مقدار خاکستری موجود در hue مشخص می گردد و بر حسب درصد از 5% (خاکستری) تا 100%(اشباع کامل)اندازه گیری می شود.در دایره استاندارد رنگها، اشباع از مرکز دایره تا لبه افزایش پیدا میکند .
Brightness : این موضوع روشنایی یا تیرگی رنگ را نشان میدهد و معمولا بر حسب درصد از 0% (سیاه) تا 100% (سفید) اندازه گیری می شود .
ادامه خبر

5 نکته و ترفند برای روتوش در فتوشاپ

 در این آموزش فتوشاپ ما به شما ۱۰ روش ساده برای اینکه به پرتره­ هایتان چهره ای تازه ببخشید آموزش می دهیم. با مقاله من، یاد بگیرید که چگونه لکه ها را حذف نمایید، پوست را صاف کنید، آرایش دیجیتال اضافه نمایید و کارهای بسیار دیگر. طی پاراگراف­های بعدی، من به شما نشان خواهم داد که چگونه با ۱۰ تکنیک امتحان شده که هر روز توسط رتوشگران حرفه ­ای انجام می­گیرد، پرتره­ هایتان را به سطح بالاتری ببرید.
ادامه خبر

چرا باید وب سایت داشته باشیم ؟

احتمالا برخی افراد این سوالات را از خود می پرسند :

  • چرا باید یک وب سایت داشته باشم یا طراحی کنم؟
  • مزایای داشتن وب سایت چیست ؟
  • طراحی یک وب سایت چه کمکی می تواند به من بکند؟

    و سوالاتی از این دست که نیاز به پاسخی دقیق و شفاف دارد.
---
ادامه خبر

انواع گرافیک

 گرافیک کامپیوتر به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از گرافیک Bitmap و گرافیک Vector یا برداری .
گرافیک کامپیوتری به دو دسته اصلی تقسیم می شود :

1- گرافیک تصویری یا پیکسلی (Bitmap) :
گرافیک bitmap از نظر تکنیکی، گرافیک راستری (raster) نامیده می شود. این نوع گرافیک از پیکسل های به رنگهای مختلف برای تشکیل تصویر ها استفاده می کند. در این نوع گرافیک، هر پیکسل متعلق به محل مخصوص بوده و دارای مقدار رنگ مشخص می باشد. در هنگام کار با تصاویر bitmap موضوع یا اشکال ویرایش نمی‌شوند بلکه پیکسل ها وبرایش می شود. تصاویر bitmap یکی از بهترین روشها برای نشان دادن تصاویر از قبیل عکس ها یا نقاشی های دیجیتالی می‌باشد. زیرا این نوع تصاویر باید بسیار دقیق از نظر سایه ها و رنگ، درجه بندی شوند و این سیستم بسیار مناسب است .
تصاویرbitmap دارای رزولوشین (Resolution) هستند. رزولوشن تعداد پیکسل در اینچ می باشد. رزولوشن به صورت تعداد پیکسل های یک تصویر تعریف می شود و با مقیاس DPI سنجیده می‌شود. در تصاویر هرچه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد کیفیت و وضوحیت آن تصویر بالاتر است. نشان دادن تصویر با یک تعداد پیکسل محدود باعث از بین رفتن کیفیت و برخی از جزئیات و پدیدار شدن ناهمواریها در هنگام بزرگ کردن تصاویر بر روی صفه نمایش می گردد. همچنین باعث از بین رفتن برخی از جزئیات و پدیدار شدن ناهمواریها در هنگام چاپ کرن خواهد گردید. اشکال این نوع از گرافیک این است که زمانی که عکس یا اثر گرافیکی را کوچک کنید و آن را ذخیره کنید دیگر به حالت اول بر نمی‌گردد. و دیگر کیفیت و وضوح اولیه خود را بدست نمی‌آورد .
ادامه خبر

معرفی فتوشاپ 11 نسخه نهایی Adobe Photoshop CS4 Extended Final

  تعدادی نرم افزار موجودند که همیشه اسم و نام آن ها بر سر زبان ها بوده و اینقدر معروف هستند که همه آن ها را می شناسند. نرم افزار هایی که هر جا نام آن برده شود همه از خصوصیات آن خواهند گفت. معروفیت این ابزار ها تقریبا شبیه به ویندوز است. شاید کمتر کسی باشد که نام ویندوز را نشنیده باشد و شاید کمتر کسی هم باشد که نام Adobe PhotoShop را نشنیده باشد. نرم افزاری بسیار کامل ، بسیار معروف که در سراسر دنیای رایانه یکی از معروف ترین ها محسوب می شود و دسته کمی از معروفیت سیستم عامل ویندوز ندارد.در یک کلام یکی از " ترین های " دنیای رایانه و خصوصا گرافیک نامPhotoShop را برای خود برگزیده است.فتوشاپ معروف ترین نرم افزار تولیدی کمپانی بسیار معروف Adobe است. شرکتی بسیار قدرتمند که بعد از مایکروسافت دومین شرکت نرم افزاری دنیای رایانه به اعتقاد خیلی ها به شمار می رود. قدرت Adobe بر هیچ کس پوشیده نیست ، این کمپانی چندین سال است که با کنار زدن رقبا بر بلندای گرافیک رایانه ای ایستاده است و باز هم شاهکار این کمپانی یعنی فتوشاپ با به روز رسانی در اختیار کاربران قرار گرفت. در مورد این که فتوشاپ این همه معروف و محبوب است دلایل متعددی را می توان برشمرد . استفاده آسان که مهم ترین دلیل استفاده است . افکت ها و براش های بسیار زیاد و متنوع ، پشتیبانی تقریبا همه فرمت های تصویری ، نقاشی آسان ، تفکیک رنگ ها ، امکانات فوق العاده همگی بخشی از توانایی های فروشگاه عکس (PhotoShop) هستند.
ادامه خبر

کسب درامد با دینگ

امروزه کسب و کارهای اینترنتی حرف اول را در بین افراد یک جامعه می‌‌‌‌زنند، داشتن شغل دوم افراد هم با توجه به نیازهای اقتصادی خانواده‌ها، دیگر به یک امر طبیعی تبدیل شده است. از این میان یکی از کسب و کارهایی که اخیرا به عنوان یک ایده مناسب جا افتاده، اپلیکیشن دینگ می‌باشد که با طراحی یک آیتم استثنائی توانسته به عنوان یک کار پاره وقت یا نیمه وقت، متقاضیان بیشماری را به خود جلب کند. ما در این مقاله قصد داریم تمامی آنچه که شما بایستی در رابطه با داشتن درامد ویژه از طریق این اپلیکیشن بدانید، برایتان ارائه دهیم.



---
ادامه خبر