تیره و روشن کردن تصاویر

  استفاده از ابزار toning (تنظیم شدت رنگ)
ابزار toning شامل ابزارهای dodge و burn می باشد. برای روشن تر کردن یک ناحیه از تصویر از ابزار dodge و برای تیره تر کردن یک ناحیه از تصویر از ابزار burn می توانید استفاده کنید.برای استفاده از ابزار dodge و burn به صورت زیر عمل نمایید :
1- ابزار dodge یا burn را انتخاب نمایید .
ادامه خبر

رتوش کردن تصاویر

 با توجه به درخواست بازدید کنندگان بخش مقدماتی آموزشهای فتوشاپ در چند روز آینده کامل می شود و علاقه مندان به یادگیری فتوشاپ می توانند از آموزشهای بخش مقدماتی استفاده کنند .در این بخش آموزش 3 ابزار smudge.blur.sharpen را به طور کامل توضیح می دهیم .ابزار smudge عملکرد کشیدن یک انگشت در یک نقاشی آبرنگ را شبیه سازی می کند . این ابزار یک رنگ از ناحیه را می گیرد و آن را در جهتی که درگ می کنید می کشد .
1- ابزار smudge tool را انتخاب نمائید .
ادامه خبر

ابزار Patch Tool


با ابزار Patch می توان یک ناحیه انتخاب شده از تصویر را که با یک ناحیه دیگر بازسازی نمود. همانند ابزار Healing ابزار Patch نیز عملیات Texture ، روشن کردن و سایه دار کردن را همزمان بر روی پیکسل های نمونه برداری شده انجام می دهد .
در هنگام بازسازی تصویر با استفاده از ابزار Patch برای داشتن نتیجه بهتر ، سعی کنید ناحیه های کوچکتری را انتخاب نمایید . طریقه بازسازی یک ناحیه با بکار گیری ابزار Patch به قرار زیر است :
1.ابزار Patch را انتخاب نمایید . این ابزار در گروه Clone Stamp Tool می باشد . 
ادامه خبر

ابزار Healing Brush

  استفاده از ابزار healing brush
با ابزار healing brush بازسازی قسمتی از تصویر با استفاده از نمونه برداری از یکسل های نزدیک آن قسمت امکان پذیر است .این ابزار ، همانند ابزار Clone عمل می کند با این تفاوت که عمل Texture ، روشن کردن و سایه دار کردن پیکسل های نمونه بازسازی شده از تصویر همانند سایر قسمت های تصویر به نظر خواهد رسید .
برای بکار گیری ابزار healing brush  به صورت زیر عمل نمایید :
1. ابتدا healing brush را از جعبه ابزار انتخاب نمایید .
2.از طریق نوار Option قلم موی مورد نظر را تنظیم کنید .(در تصویر زیر مشخص شده است )
3. نوع آمیختگی رنگ را از فهرست کشویی Mode و از نوار option انتخاب نمایید .
4. برای بازسازی ار روی پیکسل های تصویر جاری گزینه Sampled را انتخاب کنید و برای جیگذاری پیکسل ها با یک طرح ، گزینه Pattern را انتخاب نمایید .
ادامه خبر

ابزار Art History Brush

  قصد داریم در قسمت مقدماتی آموزش فتوشاپ تمام ابزارها را به طور کامل با انجام چند تمرین ساده برای علاقه مندان به فتوشاپ توضیح دهیم.یکی دیگر از این ابزارهای ،ابزار Art history brush می باشد که به شما اجازه می دهد که از داده های موجود در یک موقعیت History یا یک Snapshot استفاده کنید . در شکل زیر این ابزار نشان داده شده است .
ادامه خبر

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا در دانشگاه های معتبر و ممتاز مورد تایید وزارت علوم ایران معمولا یکی از اهداف تحصیل دانشجویان ایرانی علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور می باشد تا بتوانند شرایط شغلی بهتر و مناسبی برای آینده خود بیافرینند.

تحصیل در کانادا برای مقطع لیسانس در کانادا 4 الی 5 سال، برای مقطع کارشناسی ارشد در کانادا 2 الی 3 سال و برای مقطع دکتری در کانادا 4 الی 5 سال به طول می انجامد، همچنین مدت زمان تحصیل برای مقطع پست داک در کانادا بین 1 الی 2 سال به طول می انجامد و این موضوع می تواند برای دانشجو شرایط مهاجرت در کانادا را نیز فراهم آورد. تحصیل در دانشگاههای کانادا برای 2 ترم شهریور و دی ماه مقدور می باشد.

برای شروع تحصیل در دی ماه یا ژانویه می بایستی حداکثر تا آخر تیرماه هر سال پرونده متقاضی جهت اعزام تکمیل گردد. قابل ذکر است که تحصیل در کانادا در کلیه مقاطع تحصیلی امکان پذیر است.

---
ادامه خبر

چگونه در خانه خود کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟

تا بحال به کسب درآمد در خانه خود از طریق اینترنت فکر کرده اید؟ آیا این امر ممکن است؟ علاقه‌ای به آموزش کسب و کار اینترنتی دارید؟ در این مقاله کوتاه قصد داریم در مورد این موضوع بنویسیم که چگونه می‌توان به کسب درآمد از طریق اینترنت دست پیدا کرد و از طریق آن بشود درآمد خوبی به دست آورد. با ما همراه باشید.
---
ادامه خبر

رنگهای پیش زمینه و پس زمینه

  رنگهای پیش زمینه و پس زمینه
هر زمان که با فتوشاپ کار می کنید دورنگ فعال در اختیار دارید که عبارتند از رنگ پیش زمینه (Background Color ) و رنگ پس زمینه (Foreground) .رنگ پیش زمینه رنگی است که برای ترسیم ،پر کردن داخل شکل و انتخاب رنگها بکار می رود ورنگ پس زمینه برای پر کردن به صورت gradient و پر کردن محل پاک شدگی از تصویر در هنگام استفاده از Eraser بکار می رود .

انتخاب رنگهای پس زمینه و پیش زمینه
هر دو رنگ در تصویر زیر نمایش داده می شود .
ادامه خبر

ابزار Pencil

 همان طور که میدانید گرچه فتوشاپ برنامه ای برای ویرایش تصویرها می باشد اما علاوه بر ابزارهای ویرایش همانند سایر برنامه های گرافیکی ، دارای امکاناتی است که کاربر می تواند نقاشی خود را به صورت ابتدا به ساکن ایجاد نماید.

ابزار Pencil
 برای استفاده از ابزار Pencil به صورت زیر عمل نمائید :
1. رنگ ForeGround را تعیین کنید.
2. بر روی ابزار Brush کلیک راست کرده و از زیر گزینه های آن ابزار Pencil را کلیک نمایید.در این صورت نوار Option آن به صورت زیر ظاهر می شود
ادامه خبر

ابزار پاک کن

 ابزار های پاک کن به نام های Eraser و Magic Eraser به شما اجازه می دهند تا ناحیه ای از نقاشی را به صورت Transparency یا به رنگ Background پاک کنید. اگر ناحیه ای به صورت Transparency پاک شود آن ناحیه همانند شیشه یا طلق بدون رنگ خواهد بود و هر چیزی که در زیر آن باشد نشان داده خواهد شد .

ابزار Eraser
ابزار Eraser رنگ پیکسل هایی که بروی آن درگ می کنید را تغییر می دهد . اگر شما در  Background یا در لایه ای که با Transparency قفل شده کار می کنید رنگ پیکسل ها به رنگ Background تغییر پیدا خواهد کرد .
برای بکار گیری ابزار Eraser به صورت زیر عمل کنید :
1.ابزار Eraser را انتخاب کنید .ابزار های پاک کن به نام های Eraser و Magic Eraser به شما اجازه می دهند تا ناحیه ای از نقاشی را به صورت Transparency یا به رنگ Background پاک کنید. اگر ناحیه ای به صورت Transparency پاک شود آن ناحیه همانند شیشه یا طلق بدون رنگ خواهد بود و هر چیزی که در زیر آن باشد نشان داده خواهد شد .

ابزار Eraser
ابزار Eraser رنگ پیکسل هایی که بروی آن درگ می کنید را تغییر می دهد . اگر شما در  Background یا در لایه ای که با Transparency قفل شده کار می کنید رنگ پیکسل ها به رنگ Background تغییر پیدا خواهد کرد .
برای بکار گیری ابزار Eraser به صورت زیر عمل کنید :
1.ابزار Eraser را انتخاب کنید .
ادامه خبر