کار با کانال های رنگ در فتوشاپ

کانالها تصاویر خاکستری هستند که انواع مختلفی از اطلاعات را ذخیره می کنند . کانالهای اطلاعات رنگ در هنگام بازکردن یک تصویر جدید بصورت اتوماتیک ایجاد می شوند . مد رنگ تصویر تعیین کننده تعداد کانالهای ایجاد شده می باشد . برای مثال یک تصویر در مد RGB بصورت پیش فرض دارای چهار کانال به صورت کانالهای قرمز ، سبزو آبی و بعلاوه یک کانال ترکیبی که برای ویرایش تصویر بکار می رود .
شما می توانید یک کانال آلفا برای ذخیره درجه  خاکستری تصویرهای 8 بیتی انتخاب شده ایجاد کنید .شما کانال آلفا برای ذخیره ماسک بکار می برید که این کانال به شما اجازه دستکاری ، ایزوله کردن و حفاظت قسمت هایی از یک تصویر را می دهد .
شما می توانید کانالهای spot color برای تعیین پلیت های اضافی برای چاپ با جوهرهای spot color ایجاد نمایید .
یک تصویر تا 24 کانال می تواند داشته باشد . اندازه فایل مورد نیاز برای کانال ، بستگی به اطلاعات پیکسل در کانال دارد. فرمت TIFF و فرمت های فتوشاپ اطلاعات کانالها را فشرده می کند و در نتیجه فایل به فضای کمتری نیاز خواهد داشت .
ادامه خبر

ابزارهای Zoom , Hand , Notes

  ابزار ZOOM
با ابزار بزرگنمایی ZOOM می توان تصویر را روی صفحه مانیتور بزرگ یا کوچک نمود.با بزرگ سازی تصویر روی صفحه مانیتور می توان کارهای دقیق روی محل های مورد نظر از تصویر انجام داد .
ابزار ZOOM در شکل زیر نشان داده شده است .
ادامه خبر

ابزار Measure

 
  استفاده از ابزار Ruler Tool
ابزار Ruler Tool فاصله بین دو نقطه از تصویر را اندازه گیری می کند.وقتی شما از یک نقطه به نقطه دیگررا اندازه گیری می کنید یک خط غیر قابل چاپ کشیده می شود و پالت Info  اطلاعات زیر را نشان می دهد :
•    مختصات نقطه شروع ( x,y )
•    فاصله افقی (w) و عمودی (H) طی شده روی محورهای x و y
•    زاویه اندازه گیری شده نسبت به محور (A)
•    فاصله کل پیموده شده (D)
•    اگر شما یک protractor را بکار ببرید دو مسافت طی شده دیده خواهد شد. یعنی D1 و D2 و کلیه اندازه گیریها به جز زاویه بر حسب واحد تعیین شده در کادر محاوره ای unit & preference اندازه گیری خواهد شد .
•    تمامی موارد فوق در نوار options مربوط به ابزار Ruler Tool نیز می توانید مشاهده کنید .
ادامه خبر

ابزار Red Eye

 این ابزار نیز هم گروه ابزار Healing می باشد و حالت قرمزی چشم انسانها و حالت سفیدی یا سبزی چشمهای حیوانات را از تصاویری که با زدن فلاش دوربین گرفته شده است بر می دارد . برای استفاده از این ابزار آن را انتخاب کرده بر روی چشم مورد نظر کلیک نمایید .اگر از نتیجه راضی نبودید آن را Undo کرده و موارد زیر را از نوار option تنظیم نمایید :
Pupil Size :  اندازه Pupil  را می توانید تنظیم کنید . در واقع مرکز سیاهی چشم تنظیم می شود .
ادامه خبر

تیره و روشن کردن تصاویر

  استفاده از ابزار toning (تنظیم شدت رنگ)
ابزار toning شامل ابزارهای dodge و burn می باشد. برای روشن تر کردن یک ناحیه از تصویر از ابزار dodge و برای تیره تر کردن یک ناحیه از تصویر از ابزار burn می توانید استفاده کنید.برای استفاده از ابزار dodge و burn به صورت زیر عمل نمایید :
1- ابزار dodge یا burn را انتخاب نمایید .
ادامه خبر