الکسا چیست ؟ Alexa Internet Tour

الکسا (Alexa The Web Information Company) نامی آشنا در عرصه اینترنت برای تمام مدیران سایت ها و وبمسترها. اما واقعا الکسا چیست ؟ What is Alexa . در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل این سایت مطرح و نحوه رتبه بندی سایت ها صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید...

 

الکسا چیست ؟ الکسا یک منبع بسیار مفید برای تمام افراد جهت بدست آوردن اطلاعات وب سایت ها است. شما میتوانید از الکسا برای پی بردن میزان محبوبیت سایت ها استفاده کنید. برای پیدا کردن سایت های تازه تاسیس ، مدیران سایت ها و اینکه آیا شما به عنوان یک مدیر حرفه ای برای افزایش میزان بازدید سایت خود تلاش می کنید یا خیر ؟ این ها اطلاعاتی است که روی آمارها و نمودارهای این سایت میتوانید کسب کنید.

 

 

محبوب ترین سایت ها (Top Sites)

با کلیک بر روی Top Sites tab در سایت الکسا میتوانید لیست کاملی از سایت ها محبوب در جهان را بر اساس رتبه بندی (جهانی) مشاهده کنید. سایت های محبوب در هر کشور نیز یکی از امکانات منحصر به فرد این سایت است. اگر شما میخواهید بدانید مردم ایران ، بیشتر از چه سایت هایی بازدید می کنند ، الکسا می توانید به شما بگوید.

 

چگونه در این سایت رقابت کنیم ؟

 

شما به عنوان مدیر یک وب سایت میخواهید که آمار بازدید خود را افزایش دهید و با سایر سایت های مشابه رقابت کنید ؟ الکسا این راه ها را به شما پیشنهاد می کند :

1- تولبار الکسا را نصب کنید  افزونه Alexa Sparky143fx (برای مرورگر فایرفاکس) را هم پیشنهاد می کنم. میتوانید در این افزونه از میزان بازدید ، رتبه و ترافیک خود را به صورت نمودار مشاهده کنید.

2- یکی از امکانات الکسا Search Analytics و  Audience data است که به شما میگوید افراد با استفاده از چه کلمات کلیدی ، و از چه کشوری وارد سایت شما شده اند.

3- یکی دیگر از امکانات الکسا ، مقایسه سایت شما با سایت های همکار است ، اطلاعات بدست آماده واقعا جالب خواهد بود.

 

 

مطالب داغ ( What's Hot)

الکسا به آسانی ، لیست تازه های یک وب سایت محبوب را نمایش میدهد. شما می توانید آخرین اخبار ، فیلم ها را در نزدیک ترین زمان ببینید. (Real Time)  همه این مطالب بر اساس فعالیت افرادی که از نوار ابزار الکسا استفاده می کنند ، مرتب شده. در این سایت هر 5 دقیقه اطلاعات به روز می شوند. (so check back often to see What's Hot).

 

 


اکسا تولبار (The Alexa Toolbar)

زمانی که شما در اینترنت در حال گشت و گذار هستید ، الکسا هشدارها ، به هنگام سازی ها و افزودنی های مختلفی را در فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر و گوگل کروم و اطلاعات واقعی در مورد سایت هایی که از آن بازدید می کنید به شما نشان خواهد داد. نصب تولبار الکسا : Install the Alexa Toolbar

 

 

ابزار سایت ها (Site Tools)

اگر شما مدیر یک وب سایت هستید استفاده از ابزارهای الکسا (Site Tools) می توانید اطلاعات کاملی در مورد سایت خود شامل ، کلمات کلیدی (Keyword) و توضیحات (Description) در اختیار شما قرار دهد. همچنین با اجرای Audit report میتوانید گزارش کاملی از میزان سئوی سایت خود مشاهده کنید و پیشنهادهای الکسا را در مورد بهینه سازی سایت خود دنبال کنید.

 

 


این بود گزارش کاملی در مورد سایت الکسا که گروه بیست تمپ آن را ترجمه و منتشر کرد. اما مواردی نیز وجود دارد که با توجه به اطلاعاتی که در مورد این سایت وجود دارد در اختیار شما قرار می دهم. اطلاعاتی از جمله اینکه این سایت چگونه رتبه بندی انجام می دهد ؟ در پاسخ باید بگویم از تعداد IP هایی که به یک سایت متصل می شوند و از صفحات آن سایت بازدید می کنند بستگی دارد. اسکریپت های جعلی نیز در این زمینه وجود دارد که تاکید می کنم از آن ها استفاده نکنید ، در ابتدا ممکن است که رتبه الکسا ارتقا یابد ، اما واقعی نیست و بلافاصله رتبه کاهش میابد ، هم چنین سایت های زیادی هستند که با بازدید چرخشی ادعا می کنند رتبه الکسا ارتقا خواهد یافت. اما روش این سایت ها چگونه است ؟ فرض کنید 10 مدیر یک سایت به جای تلاش در جذب بازدید واقعی وارد این گونه سایت ها می شوند. مدیر 1 سایت های مدیر 2 تا 10 را مشاده می کند ، مدیر دوم  9 سایت دیگر را مشاهده می کند و الی آخر.... در واقع جز اتلاف وقت ، هدر رفتن پهنای باند سایت ، سودی نصیب شما نخواهد شد ، حتی باعث از بین رفتن ایندکس های شما در گوگل می شود ، زیرا این جستجوگر بازدید های Fake را تشخیص می دهد. بنابر این توصیه می کنیم با انتشار مطالب مفید و تلاش بیشتر سعی کنید آمار خود را به طور واقعی افزایش دهید تا ترافیک دائمی را برای شما به ارمغان اورد.

امیدوارم از این مقاله استفاده کافی برده باشید.

 

گرد آورنده و مترجم مقاله : احسان دادجو

منبع : بیست تمپ

 

از این مقاله می توانید در سایت های خود ( با ذکر منبع ) استفاده کنید. رعایت کپی رایت واقعا ارزشمند و نشانه شخصیت والای شما است. چه خوب است که این فرهنگ را گسترش دهیم و حاصل زحمت افراد دیگر را پایمال نکنیم. با تشکر

 

لوگو اسپانسر





نظرات 2

farid در 4 اردیبهشت 1403 22:51
مقاله جالبی بود دستت درد نکنه
موفق باشید
فرشاد
فرشاد در 4 اردیبهشت 1403 22:51
سلام مقاله مفیدی بود Applause