آشنایی با محیط فتوشاپ

 
 همانطور که قبلا اشاره کردم ، نرم افزار فتوشاپ یکی از پرکاربردترین  نرم افزار دنیای گرافیک و به طوری کلی دنیای کامپیوتر می باشد . این  نرم افزار علاوه بر کاربردهای حرفه ای و فوق حرفه ای که در مشاغل  مختلف گرافیک دارد ، می توان گفت مورد استفاده کاربران  خانگی و کاربران عادی نیز قرار می گیرد و یادگیری آن را برای هرکسی  که با کامپیوتر سرو کار دارد یک ضرورت است .
همچنین با امکاناتی که به نرم افزار photoshop اضافه میگردد ، هر روزه به  کاربردهای این نرم افزار اضافه می گردد مانند امکانات ۳d ، امکانات  ویرایش فایل های تصویری و … که در اختیار استفاده کننده هایش قرار می  دهد علاوه بر محبوبیت این نرم افزار ، بر کارایی آن نیز افزوده است .
در اولین سری آموزش صفر تا صد فتوشاپ به زبان فارسی مطابق روال  استاندارد آموزشی ، باید با محیط فتوشاپ آشنا شوید .محیط فتوشاپ بسیار  ساده و و البته کاربردی می باشد . در عکس زیر با نام قسمت های مختلف  آن آشنا می شوید و در ادامه آموزش ها با تک تک ابزارها و تکنیک ها در  photoshop آشنا خواهید شد . پس به آموزش محیط فتوشاپ به زبان فارسی بپردازیم :

  

     Menu bar .A : تمامی منوهای فتوشاپ در این قسمت قرار دارد از  منوها شما می توانید فایلی را باز کنید ،ذخیره کنید ، فیلتری انتخاب کنید و ….
    Options bar  .B : هر ابزار فتوشاپ که انتخاب می کنید تنظیمات مربوط به آن  ابزار را در این قسمت می توانید ببینید
    Tools panel   .C : تمامی ابزارهای  فتوشاپ در این قسمت می باشد . ما در سری  آموزش فتوشاپ ، آموزش ابزار فتوشاپ را مورد به مورد برای شما قرار  می دهیم .
    Mini Bridge tab .D ابزاری مفید برای دیدن و بارگزاری  عکس ها
    Timeline tab .E از امکانات جدید فتوشاپ می باشد که امکان کار با  تصاویر متحرک و فیلم را می دهد.
    Workspaces menu .F از این قسمت می توانید نوع محیط کار فتوشاپ را تغییر دهید
    Panels .G  در این قسمت فتوشاپ ، پنل های مختلف این نرم افزار را می  بینید مانند پنل انتخاب رنگ ، انتخاب لایه ها و …

نکته : محیط فتوشاپ بسیار شبیه محیط نرم افزار های Adobe
Illustrator و Adobe InDesign و Adobe Flash می باشد و شما با یادگیری  ابزار و آشنایی با محیط کار فتوشاپ تا حدی با محیط این نرم افزارها نیز آشنا می شوید  .
 

لوگو اسپانسر