آموزش ساختن دوربین دیجیتال سه بعدی در برنامه فتوشاپ

  سند جدیدی را در فتوشاپ ایجاد نمایید. سپس بر روی Create a new Layer  در پالت لایه ها کلیک نمایید تا یک لایه جدید ساخته شود. اسم لایه را Camera1  بگذارید. بر روی ابزار Rounded Rectangle Tool  کلیک نمایید یا کلید Uرا چند بار از روی کیبورد فشار دهید و شعاع لبه ها را 20 پیکسل در نظر بگیرید و مستطیلی مانند (شکل 1a) ترسیم نمایید و آنرا با هر رنگی که دوست دارید پر  کنید (شکل 1b) . بر روی لایه مستطیل دوبار کلیک کنید تا پنجره تنظیمات Blending Options  باز شود و تنظیمات را به دقت مانند تصاویر زیر انجام دهید (شکل 1c).



مرحله 2

لایه جدیدی ایجاد کنید و اسم لایه را Camera2  بگذارید. کلید Ctrl  را از روی کیبورد فشار داده و پایین نگه دارید و سپس بر روی لایه Camera1  کلیک کنید تا محدوده آن انتخاب شود. به منوی Select > Modify > Contract  بروید و مقدار کوچکتر شدن محدوده انتخاب را 7 پیکسل  در نظر بگیرید و آن را با یک رنگ دلخواه پر نمایید.



مرحله 3

لایه Camera2  را انتخاب نمایید و سپس کلید های ترکیبی Ctrl + T  را فشار دهید. بر روی آن راست کلیک کنید و گزینه Perspective  را انتخاب نمایید. در حالی که دکمه Alt  را پایین نگه داشته اید لایه Camera2  را مانند تصویر 3a  تغییر دهید.

ابزار انتخاب مستطیلی فتوشاپ را انتخاب نمایید و مانند شکل (3b) محدوده سمت چپ شکل را انتخاب نمایید و سپس از روی کیبورد دکمه Delete (شکل 3c) را فشار دهید تا قسمتی از لایه Camera2  حذف شود.  بر روی لایه Camera2  ذوبار کلیک نمایید تا پنجره تنظیمات Blending Option  باز شود. تنظیمات افکت ها را مانند شکل (3d)  انجام دهید.



مرحله 4

با فشار دادن کلیدهای ترکیبی Ctrl + j  از لایه Camera2  یک کپی بگیرید. اسم لایه جدید را Camera3  بگذارید. برای پاک کردن تنظیمات قبلی افکت ها بر روی لایه جدید کلیک راست نمایید و گزینه Clear Layer Style  را انتخاب نمایید تمامی افکت های قبلی اعمال شده به لایه پاک خواهند شد. در پالت لایه ها مقدار گزینه Fill  را روی صفر قرار دهید. مجدداً بر روی لایه دوبار کلیک کنید تا پنجره Blending Options  باز شود و تنظیمات را مانند شکل (4a)انجام دهید.



مرحله 5

با استفاده از ابزار انتخاب مستطیل بخش هایی که در شکل نشان داده شده است را حذف نمایید.



مرحله 6

کلیدهای ترکیبی Ctrl + J  را فشار دهید تا از لایه Camera3  به کپی جدید بگیرید اسم لایه جدید را Camera3 noise  بگذارید. مقدار Fill  را روی عدد 100 در نظر بگیرید و سپس کلیه افکت های اعمال شده به لایه را حذف نمایید.  در حالی که دکمه Ctrl  را پایین نگه داشته اید بر روی لایه Camera3  کلیک کنید تا محدوده لایه انتخاب شود. به منوی Filter > Noise > Add noise  بروید و مقادیر عددی را مانند شکل (6a) در نظر بگیرید. دوباره به منوی Filter > Blur > Blur  بروید و فیلتر Blur  با مقدار پیش فرض به لایه اعمال می شود. مد لایه را در پالت Layers  به Multiply  تغییر دهید و Opacity  لایه را روی 7 درصد تنظیم نمایید شکل (6b).



مرحله 7

لایه جدیدی را در بالای لایه Camera1  ایجاد کنید ( لایه Camera1  را انتخاب نمایید و سپس بر روی دکمه Create New Layer  کلیک کنید) اسم لایه را Camera right  بگذارید. مانند شکل (7a) آن را مقداری به سمت چپ جابجا نمایید. مرحله 2 را مجددا اجرا نمایید. مانند شکل (7b) محدوده را انتخاب نمایید و سپس دکمه Delete  را فشار دهید تا حذف شود.

کلیدهای ترکیبی Ctrl + T  را فشار دهید و سپس بر روی عکس کلیک راست نمایید و گزینه Perspective  را انتخاب نمایید. در حالی که دکمه Alt  را پایین نگه داشته اید لایه Camera2  را مانند شکل (7c) تغییر دهید. بر روی لایه پشت سر هم دوبار کلیک نمایید تا پنجره تنظیمات Blending Options  باز شود و مانند شکل (7d) گزینه های آن را تنظیم نمایید.



مرحله 8

کلیدهای ترکیبی Ctrl + J  را فشار دهید تا از لایه Camera right  یک کپی جدید بگیرید اسم لایه جدید را Camera right shadow  بگذارید. لایه جدید را با پایین نگه داشتن کلیک ماوس به پایین لایه Camera right   جابجا کنید (8a). برای پاک کردن تنظیمات قبلی افکت ها بر روی لایه جدید کلیک راست نمایید و گزینه Clear Layer Style  را انتخاب نمایید تمامی افکت های قبلی اعمال شده به لایه پاک خواهند شد. قسمت اضافی را با استفاده از ابزار انتخاب مستطیلی فتوشاپ مانند شکل انتخاب و حذف نمایید (8b) پنجره تنظیمات Blending Options  را باز کنید و تنظیمات جدید را مانند شکل (8c) انجام دهید.



مرحله 9

تکسچر مناسبی از بافت چوب را در اینترنت پیدا کنید و آن را بر روی لایه Camera right shadow  قرار دهید و مد لایه آن را به Multiply  تغییر دهید.



مرحله 10

لایه جدیدی بر روی لایه Wood Texture(بافت چوب) ایجاد نمایید و اسم آن را Right bottom  بگذارید. ابزار ترسیم مستطیل لبه گرد را انتخاب نمایید و شعاع گردی لبه ها را روی 20  پیکسل در نظر بگیرید. مانند شکل (10a) مستطیل لبه گردی را ایجاد نمایید. آن را با یک رنگ دلخواه پر کنید (10b) در حالی که دکمه Ctrl  را پایین نگه داشته اید بر روی لایه Wood Texture  کلیک نمایید تا محدوده آن انتخاب شود. کلیدهای ترکیبی  Ctrl + Shift + iرا فشار دهید تا محدوده انتخابی شما برعکس شود. دکمه Delete  را فشار دهید (10c). پنجره Blending Options  را باز کنید و گزینه ها را مانند شکل (10d) تنظیم نمایید.



مرحله 11

لایه  Right bottom  را انتخاب نمایید و سپس کلیدهای ترکیبی Ctrl + J  را فشار دهید تا از لایه یک کپی جدید گرفته شود. اسم لایه جدید را Right bottom noise  بگذارید. افکت های اعمال شده از مرحله قبل را حذف نمایید. در حالی که کلید Ctrl  را پایین نگه داشته اید بر روی لایه جدید کلیک نمایید تا محدوده آن انتخاب شود. به منوی Filter > Noise > Add Noise  بروید و مقادیر آن را مانند شکل (6a) تنظیم نمایید. دوباره به منوی Filter > Blur > Blur  بروید و فیلتر Blur  را به لایه اعمال کنید.

مد لایه را به Multiply  تغییر دهید و Opacity  لایه را روی 20 درصد تنظیم کنید.



مرحله 12

با توجه به شکل های زیر به بدنه دوربین سایه و های لایت اضافه نمایید.



مرحله 13

لایه جدیدی در بالای لایه ها ایجاد کنید و اسم آن را Zoom1  بگذارید. با استفاده از ابزار انتخاب بیضی دایره ای مشابه شکل (13a) ایجاد نمایید. با یک رنگ دلخواه آن را پر کنید. با توجه به شکل (13b) تنظیمات پنجره Blending Options  را انجام دهید.



مرحله 14

لایه جدیدی در بالای لایه ها ایجاد کنید و اسم آن را Zoom2  بگذارید. با استفاده از ابزار انتخاب بیضی دایره ای مشابه شکل (14a) ایجاد نمایید. تنظیمات پنجره Blending Options  را مانند تصویر (14b) انجام دهید.



مرحله 15

لایه جدیدی در بالای لایه ها ایجاد کنید و اسم آن را Zoom3  بگذارید. با استفاده از ابزار انتخاب بیضی دایره ای مشابه شکل (15a) ایجاد نمایید. تنظیمات پنجره Blending Options  را مانند تصویر(15b) انجام دهید.



مرحله 16

لایه جدیدی در بالای لایه ها ایجاد کنید و اسم آن را Zoom4  بگذارید. با استفاده از ابزار انتخاب بیضی دایره ای مشابه شکل (16a) ایجاد نمایید. تنظیمات پنجره Blending Options  را مانند تصویر (16b) انجام دهید.



مرحله 17

لایه جدیدی در بالای لایه ها ایجاد کنید و اسم آن را Zoom5  بگذارید. با استفاده از ابزار انتخاب بیضی دایره ای مشابه شکل (17a) ایجاد نمایید. تنظیمات پنجره Blending Options  را مانند تصویر (17b) انجام دهید.



مرحله 18

لایه جدیدی در بالای لایه ها ایجاد کنید و اسم آن را Rounded Zoom  بگذارید. ابزار ترسیم مستطیل لبه گرد را انتخاب نمایید و شعاع گردی لبه ها را روی 20پیکسل در نظر بگیرید. مانند شکل (18a) مستطیل لبه گردی را ایجاد نمایید. تنظیمات و گزینه های پنجره Blending Options  را مانند تصویر (18b) انجام دهید.



مرحله 19

برای ایجاد کردن نور انعکاسی در لنز دوربین مراحل زیر را به ترتیب شکل ها انجام دهید.


مرحله 20

در این مرحله متن را بر روی لنز دوربین ایجاد می کنیم. در ابتدا یک دایره با استفاده از ابزار ترسیم بیضی فتوشاپ ایجاد کنید. می توانید گزینه Path  را از قسمت تنظیمات ابزار برای تو خالی بودن بیضی انتخاب نمایید و یا اینکه مقدار Fill  را در پالت لایه ها بر روی صفر تنظیم نمایید. سپس با استفاده از ابزار Text بر روی مسیر دایره کلیک نمایید تا بتوانید متن دلخواه را براساس میسر دایره ای تایپ نمایید.



مرحله 21

لایه جدیدی در بالای لایه ها ایجاد کنید و اسم آن را Flash1  بگذارید. ابزار ترسیم مستطیل لبه گرد را انتخاب نمایید و شعاع گردی لبه ها را 5پیکسل در نظر بگیرید. مانند شکل (21) مستطیل لبه گردی را ایجاد نمایید. تنظیمات و گزینه های پنجره Blending Options  را مانند تصویر انجام دهید.



مرحله 22

لایه جدیدی در بالای لایه  قبل ایجاد کنید و اسم آن را Flash2  بگذارید. در حالی که دکمه Ctrl  را از روی کیبورد فشار داده اید بر روی لایه Flash1  کلیک نمایید تا محدوده آن انتخاب شود. به منوی Select > Modify > Contract  بروید و مقدار کوچک شدن محدوده انتخاب را روی 5 پیکسل در نظر بگیرید . لایه Flash2  را انتخاب نمایید و با یک رنگ دلخواه پر کنید.  تنظیمات پنجره Blending Options  را مانند تصویر انجام دهید.



مرحله 23

کلیدهای Ctrl + J  را فشار دهید تا از لایه Flash2  یک کپی بگیرید. اسم لایه کپی شده را به Flash3  تغییر دهید و تنظیمات پنجره Blending Options  را مانند تصویر زیر در نظر بگیرید.



مرحله 24

مانند شکل نقطه های مشکی را به بدنه دوربین اضافه می کنیم.



مرحله 25

لایه جدیدی در بالای لایه ها ایجاد کنید و اسم آن را Black bar  بگذارید. ابزار ترسیم مستطیل لبه گرد را انتخاب نمایید و شعاع لبه ها را روی 4 پیکسل تنظیم نمایید و شکلی مانند تصویر زیر ترسیم کنید و سپس تنظیمات را مانند تصاویر انجام دهید.



مرحله 26

کلیدهای Ctrl + J  را فشار دهید تا از لایه Black bar  یک کپی بگیرید. اسم لایه کپی شده را به Light bar  تغییر دهید. تنظیمات Blending Options  را حذف نمایید و آن را با رنگ سفید پر نمایید. از ابزار انتخاب مستطیلی فتوشاپ برای حذف کردن بخش های اضافه لایه جدید استفاده کنید.



مرحله 27

لایه جدید را در بالای لایه ها ایجاد کنید و اسم آن را Button  بگذارید. ابزار ترسیم مستطیل لبه گرد را انتخاب نمایید و شعاع لبه ها را روی 5 پیکسل تنظیم نمایید و شکلی مانند تصویر زیر ترسیم کنید و سپس تنظیمات افکت ها را مانند تصاویر انجام دهید.



مرحله 28

با استفاده از ابزارهای ترسیم مستطیل دو خط بسیار کوچک را مانند تصویر به دوربین اضافه نمایید.



مرحله 29

لایه جدیدی را در زیر لایه Camera1  ایجاد کنید و اسم آن را Camera Shadow  بگذارید. از ابزار انتخاب بیضی برای انتخاب محدوده ای مانند تصویر (29a) استفاده نمایید. آن را با رنگ مشکی پر نمایید ( 29b). سپس به منوی Filter > Blur > Gaussian Blur  بروید و مقادیر آن را مانند تصویر (29c) انجام دهید.

تصویر نهایی



دانلود فایل PSD آموزش

ممکن است ایجاد کردن محصولات سه بعدی الکترونیکی در فتوشاپ کار خسته کننده ای به نظر برسد. اما نتیجه کار کاملاً بستگی به زمان و توجه به جزئیات پروژه دارد. به کمک تمرین شما هر گونه محصولی را می توانید در فتوشاپ ایجاد نمایید. در روزهای آینده آموزش های بیشتری از این نوع بر روی سایت قرار خواهیم داد.

منبع: سی جی گپ
 

لوگو اسپانسر