بازگشت پي‌در‌پي در فتوشاپ


بسياري از كاربران سطح متوسط رايانه با كليدهاي ميانبر در نرم‌افزارها آشنايي دارند. يكي از عمومي‌ترين اين كليدها نيز Ctrl + Z است كه در بسياري از برنامه‌ها براي بازگشت به عقب به‌كار مي‌رود. اگر با نرم‌افزار فتوشاپ كار كرده باشيد، حتما متوجه شده‌ايد كه اين كليد در فتوشاپ عمل بازگشت و حركت به جلو را انجام مي‌دهد. به‌طوري‌كه با يك‌بار فشار اين كليدها يك مرحله به عقب برمي‌گرديد و با فشار مجدد آن، يك مرحله به جلو رفته و به عبارت ديگر به همان حالت اوليه بازخواهيد گشت! اگر در اين نرم‌افزار بخواهيد چند مرحله و به‌صورت پشت سرهم به عقب برگرديد، ‌بايد از گزينه step backward كمك بگيريد كه كليدهاي ميانبر براي استفاده از آن Ctrl + Alt + Z است. در صورتي‌كه اصرار داريد از همان كليدهاي Ctrl + Z استفاده كنيد، اما به‌جاي يك مرحله به عقب و يك مرحله به جلو، به‌صورت پي‌در‌پي به سمت عقب حركت كنيد،بايد مراحل زير را دنبال كنيد:
ادامه خبر

دکوراسیون داخلی را به شکل مجازی تجربه کنید


قصد دارید خانه کلنگی خود را بازسازی و تعمیر کنید؟ می‌خواهید نقشه ویلای جدیدتان را خودتان طراحی کنید؟ اگر فکر می‌کنید سلیقه و ذوق هنری‌تان برای طراحی ویلا یا باغچه منزلتان بهتر از افراد مشغول در این حرفه است، منتها دانش استفاده از ابزارهای لازم برای به تصویر کشیدن رویاهایتان را ندارید، می‌توانید از نرم‌افزار پیشنهادی ما کمک بگیرید.

 

نرم‌افزار قدرتمند Ashampoo Home Designer Pro با ارائه ابزارهای لازم ایده‌هایتان، آنها را به واقعیت تبدیل کرده و شما را به یک معمار متخصص و خوش سلیقه تبدیل می‌کند!

 

این نرم‌افزار شامل مجموعه‌ای از ابزارهای حرفه‌ای برای طراحی سه‌بعدی است که به شما این امکان را می‌دهد براحتی و بدون نیاز به دانش استفاده از نرم‌افزارهای پیچیده گرافیکی همچون 3DS MAX، دکوراسیون و طرح موردنظرتان را برای اتاق خواب، نمای آپارتمان یا حتی کل منزل به تصویر بکشید.
ادامه خبر

حذف و ترميم هوشمندانه در فتوشاپ


فتوشاپ از جمله نرم‌افزارهايي است كه با شهرت بسيار خود موجب شده، كاربراني كه هيچ تخصصي در استفاده از آن ندارند هم با نام آن آشنايي داشته باشند. گاهي اين آشنايي با نام و البته كمي اعتماد به نفس موجب مي‌شود كاربران مبتدي هم دست‌به‌كار شوند و به ويرايش عكس‌هاي مورد علاقه خود با اين نرم‌افزار بپردازند.

همان‌طور كه مي‌دانيد استفاده حرفه‌اي از اين نرم‌افزار نيازمند تخصص و مهارت‌هاي بسياري است كه برخي از آنها فقط با تجربه زيادي به‌دست مي‌آيد و گاهي اوقات نيز خلاقيت كاربران است كه قدرت فتوشاپ را به‌نمايش درمي‌آورد.
ادامه خبر

گوی سه بعدی رنگی در فتوشاپ


مرحله ی اول
من در این آموزش به شما نحوه ی ساخت یک گوی رنگی سه بعدی را یاد خواهم داد. این آموزش بیشتر از ۳۰ دقیقه وقت شما را نمی گیرد. اما تکنیکی که فرا می گیرید بسیار پر استفاده است. بخصوص در آیکون ها و لوگوها. با عرض پوزش ، در این پست سعی کرده ام تا از تصاویر تا حد ممکن کمتر استفاده کنم تا کاربران دیال آپی هم بتوانند از آموزش استفاده کنند. علت بی کیفیت و کوچک بودن تصاویر نیز همین است.
فتوشاپ را باز کنید و سپس با استفاده از ابزار Rectangle Tool (U) یک مستطیل بسازید. سپس هفت مستطیل یکسان کشیده و با ابزار Distribute از منوی Layer ، یا هر طور که بلد هستید ، فاصله ی بین مستطیل ها را برابر کنید. سپس از لایه ای که تمام مستطیل ها را درون آن کشیده اید ، یک کپی بگیرید. حالا مستطیل های کپی شده را ۹۰درجه بچرخانید تا یک شبکه ساخته شود. خلاصه سعی کنید چیزی مثل این شکل شود. منظور من از مستطیل ها ، همان خط های ضخیم سیاهی است که شبکه را ایجاد کرده اند. در ضمن سعی کنید که فاصله ی بین مستطیل ها بیشتر و مستطیل ها لاغر باشند.
ادامه خبر

تغييرات اساسي در کارکردن با فتوشاپ


نرم‌افزار فتوشاپ كاربرد و مخاطبان متنوعي دارد و هركس فراخور كارش از امكانات اين نرم‌افزار استفاده مي‌كند. بيشترين مخاطبان اين نرم‌افزار، عكاسان و ويرايشگران تصاوير هستند. فتوشاپ ابزارها و فرامين متنوعي براي افزايش و بهبود كيفيت تصوير ارائه كرده كه در شماره‌هاي پيشين به آنها اشاره شده است و در اين شماره قصد داريم با گام‌هاي مختلف افزايش كيفيت تصوير آشنا شده و آنها را بيان كنيم.

مراحل بهينه‌سازي تصوير شامل دوربري، تغيير سايز، رتوش تصوير، تنظيم نور و رنگ تصوير و افزايش وضوح آن براي داشتن بهترين خروجي چاپي يا وب است. براي شروع كار روي تصاوير در محيط فتوشاپ بايد به موارد زير دقت كنيد:
1. پس از باز كردن تصوير در محيط فتوشاپ حتماً از لايه اصلي تصوير يك كپي تهيه كرده و كارهاي خود را روي آن انجام دهيد (اين كار به روش‌هاي مختلفي انجام مي‌گيرد كه راحت‌ترين آنها استفاده از كليد‌هاي تركيبي Ctrl+J است)

2. مطمئن شويد رزولوشن تصويري كه روي آن كار مي‌كنيد متناسب هدفي است كه در نهايت براي آن در نظر گرفته‌ايد (چاپ يا وب).
ادامه خبر

چطور در فتوشاپ یک تصویر متحرک GIF را به یک ویدیو تبدیل کنیم؟


در اینجا می خواهم نحوه ی انجام تبدیل یک عکس متحرک به یک ویدیو را در فتوشاپ آموزش دهم.
این کار بسیار ساده است:

 

۱) فتوشاپ را باز کنید و از منوی File گزینه ی Open را انتخاب کنید و بعد تصویر GIF مورد نظر را انتخاب کنید.
ادامه خبر