3 ترفند جهت داشتن عکس های دیجیتالی بهتر



دیگر مدت زمان زیادی است که دوربین های قدیمی جای خود را به دوربین های دیجیتال داده اند. در حال حاضر نیز رقابت میان این دوربین های دیجیتال بر سر برتری کیفیت هر کدام است. به طبع هر چه دوربین هوشمندتر و از تکنولوژی پیشرفته‌تری برخوردار باشد، تصاویر بهتری را نسبت به دریافت یک عکس یک ساعته در عکاسی ارائه می‌دهد. در این میان چند روش ویرایشی هوشمندانه به بهینه‌سازی عکس‌ها کمک شایانی می‌کند. اکنون قصد داریم به معرفی 3 ترفند ساده اما در حین حال حرفه ای بپردازیم که شما را در مسیر داشتن عکس های دیجیتال با کیفیت مطلوب تر قرار میدهد.
ادامه خبر

منوي Image (فتوشاپ)


تا اینجا تقریبا با بیشتر فوت و فن انتخاب و ابزارهای مربوط به آن در فتوشاپ آشنا شدیم؛ اما انتخاب در فتوشاپ هنوز شروع كار بوده و كار اصلی بعد از آن تازه آغاز می‌شود. اصولا انتخاب، به تنهایی هدف اصلی نمی‌تواند باشد و عملی كه در ادامه انتخاب انجام می‌گیرد هدف اصلی است. اما این به معنای آن نیست كه عمل انتخاب مهم نبوده و نیاز به دقت ندارد، بلكه دستیابی به یك عملكرد صحیح در استفاده از سایر ابزارها در گرو انتخاب صحیح است.

حال كه با ابزارهای انتخاب تا حدودی آشنا شدیم، به سراغ بقیه فرامین فتوشاپ مي‌رویم و با آنها نیز آشنا مي‌شویم. یكی از پركاربردترین بخش های فتوشاپ منوی Image‌ است كه فرامین بسیار مفیدی را در اختیار طراح قرار می‌دهد. پر كاربردترین این فرامین عبارتند از:


ادامه خبر

ثبت‌نام در كنكور به‌كمك فتوشاپ

كم‌كم با مسلط شدن به ابزارهاي فتوشاپ، بهتر است با كار عملي آنها نيز آشنا شويم و از آنها استفاده كنيم. حتما تا به حال خود شما يا يكي از آشنايانتان درگير ثبت‌نام اينترنتي براي كنكور، استخدام و... بوده‌ايد. يكي از مهم‌ترين قسمت‌هاي اين نوع ثبت‌نام‌ها تهيه عكس پرسنلي براي ارسال است كه حتما طبق شرايط خاص آن مركز بايد تنظيم و ارسال شود. اين هفته در نظر داريم با هم مراحل تنظيم يك عكس با شرايط خاص براي ثبت‌نام‌هاي اينترنتي را بررسي كنيم.

اولين كاري كه در اين زمينه بايد انجام دهيم تهيه عكس است كه مي‌توانيم آن را از طريق اسكن كردن عكس پرسنلي يا انداختن عكس ديجيتال به دست آوريم. دقت كنيد براي اين‌گونه ثبت‌نام‌ها نيازي به داشتن يك اسكنر پيشرفته جهت اسكن تصوير خودمان نداريم. مي‌توانيد عكس را روي يك سطح صاف قرار دهيد و تا حد امكان گوشي را به عكس نزديك كنيد و با تنظيم نور محيط، با تلفن همراه خود از آن عكس بگيريد و آن را به رايانه منتقل كنيد.

ادامه خبر

آموزش ساخت اپل ایدی



قبل از ساخت اپل ایدی باید بدانیم.

  1. اصلا اپل ایدی چی هست؟!! چرا باید داشته باشم!!!؟

اپل ایدی نام کاربری شما نزد شرکت اپل میباشد، بسته به اینکه شما استفاده کننده از دیوایس اپل هستید یا یک توسعه دهنده اپل، اپل ایدی شما برای شما کارایی متفاوتی دارد. گاه میتواند نقش دارنده صاحب امتیاز یک اپلیکیشن را در جهت حفظ حق نشر ایفا کند و گاه صرفا استفاده برای دانلود بازی و برنامه دارد. به هر حال شرکت اپل، این حساب کاربری را برای دارندگان دستگاه های اپل اجباری دانسته و بدون آن از بسیاری از امکانات هوشمند دیوایس خودتان محروم خواهید ماند.

---
ادامه خبر

معرفی ۵ برنامه ویرایش عکس برای ویندوز ۸


عکاسی یک هنر است و ویرایش عکس , هنری دیگر !
امروزه گروه برنامه های ویرایش عکس , جای خود را در بین کاربران پیدا کرده اند و معمولا در کنار دیگر نرم افزارهای کاربردی یک برنامه برای ویرایش و کار بر روی تصاویر نیز وجود دارد. برای نشان دادن مهارت در ویرایش عکس,  نیاز به دراختیارداشتن ابزار و برنامه های مانند فتوشاپ هستید ,اما همه کاربران نمی خواهند با تنظیمات پیچیده و جزیی و محیطی پر از منو و دکمه های عجیب و غریب روبه رو بشوند, آنها دوست دارند تنها با چند کلیک خلاقیت خود را نشان داده و تصویری شگفت انگیز را خلق کنند. در این مقاله قصد داریم ۵ اپلیکیشن برتر ویرایش عکس در ویندوز ۸ که دارای محیطی ساده و جذاب اما درعین حال قدرتمند هستند را به شما معرفی کنیم.
ادامه خبر