نحوه استفاده از حالت‌های تركیبی



حالت‌های تركیبی یكی از سریعترین روش‌هایی هستند كه در افكتهای تصویری فایل‌های فتوشاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع آنها بصورت فرامین از قبل آماده شده هستند. عملكرد اولیه یك حالت تركیبی مقایسه دو سری از داده‌های پیكسلی و تركیب آنها به دو روش مختلف است. هر چند امكان نوشتن مباحث جامعتری در نحوه عمل افكت‌ها با در نظر گرفتن گزینه‌های مختلف آنها وجود دارد، اما بطور معمول و در اغلب موارد كاربران فتوشاپ با بكارگیری تصادفی تنظیمات به شكل نهایی می‌رسند.
ادامه خبر

نحوه پیش نمایش فایل‌ها در مرورگرها و سیستم‌ها


فایل‌های تصویری نسبت به آنچه در سیستم‌های مكینتاش دیده می‌شوند با آنچه در كامپیوترهای PC دیده می‌شود یا از یك مرورگر به مرورگر دیگر به شیوه متفاوتی مشاهده می‌شوند. مانیتورهایPC تنظیمات گامای بالاتری نسبت به مانیتورهای سیستم‌های مكینتاش دارند، بطوریكه تصاویر در PC ها تیره تر دیده می‌شوند. تفاوت در نوع مرورگرها در هنگام ساخت جداول یا كار با دیگر محیط‌های طرح‌بندی سبب مشاهده آنها به شیوه متفاوت می‌شود. هنگام آماده كردن فایل‌ها برای انتشار در وب، بررسی و آزمایش تمامی فایل‌ها در تعداد مختلفی از مرورگرها و سیستم‌ها نتیجه مناسبی در اختیارتان قرار می‌دهد. در این كار عملی اغلب گزینه‌های مربوط به پیش نمایش و مشاهده یك فایل در قالب‌های مختلف بررسی شده است.
ادامه خبر

نحوه ساخت فایل‌های gif برای وب


فایل‌های gif كارایی زیادی دارند از جمله برای استفاده در وب آنها را می‌توان تا حد امكان فشرده كرد. همانطور كه در كارهای عملی بعدی مشاهده خواهید كرد، فایل‌های gif امكان ساخت انیمشن و یا شفافیت را در عین حفظ كوچكی فایل می‌دهند. البته فایل‌های gif از تصاویر عكس بخوبی پشتیبانی نمی‌كنند. در صورتی كه مایلید تا جزئیات بیشتری از فایل‌های عكس در اختیار داشته باشید، استفاده از قالب‌بندی نوع Jpg مناسب‌تر از gif است.
ادامه خبر

نحوه ایجاد افكت‌های نورانی


فیلتر Lighting Effects چندین نور از رنگ‌های مختلف را در اطراف تصویر و بصورت سطحی صاف و هموار ترسیم می‌كند. فیلتر مزبور كنترل كاملی بر روی تمركز و جهت نور، رنگ، سطح بافت و محدوده مشخصه نور به شما می‌دهد. با استفاده از این افكت می‌توانید به تصاویرتان بُعد و جذابیت بدهید یا با متمركز كردن نور روی یك قسمت از تصویر باعث جلب توجه در آن قسمت شوید.
ادامه خبر

نحوه تحریف یك تصویر با فیلتر Liquify


فیلتر Liquify در واقع تكنیك فعل و انفعالی و سرگرم‌ كننده‌ای است كه به شما امكان می‌دهد پیكسل‌های یك تصویر را تحت فشار قرار داده، آنها را لك لك كنید یا حالت سیال در آنها ایجاد كنید. حسی كه ایجاد می‌شود همانند حالتی است كه از ابزار نقاشی انگشت استفاده می‌كنید. البته اندازه قلم و فشار وارده را می‌توانید در هنگام كار كردن تغییر دهید.

 
ادامه خبر

نحوه چند قسمت كردن تصاویر برای وب


قسمت كردن و تكه كردن یك تصویر برای وب عبارت از تقسیم یك تصویر بزرگ به چند تصویر كوچك است كه در هنگام بارگذاری صفحه در داخل یك مرورگر در كنار هم قرار می‌‌گیرند. علت انجام این كار آنست كه در اینترنت بارگذاری تصاویر كوچك سریعتر از بارگذاری تصاویر بزرگ صورت می‌گیرد. در صورتی كه بخواهید بخشی از تصویر بعنوان یك شكل دو حالته حساس به ماوس یا یك انیمیشن عمل كند، استفاده از این ویژگی ضروری است. Image Ready به شما امكان می‌دهد تا یك فایل گرافیكی را با شبكه‌ای از خطوط افقی و عمودی به چندین تكه تقسیم كنید و سپس هر تكه را به صورت یك فایل جداگانه‌ ذخیره نمائید.
ادامه خبر

سفارشی كردن File Browser


شركت Adobe در نسخه Photoshop CS ویژگی‌های مهمی را به مرورگر فایل (File Browser) اضافه كرده است. از جمله این موارد می‌توان به كنترل كامل بر روی مشاهده تصاویر از طریق بهبود عملكرد مرتب‌سازی، جستجو و رتبه‌بندی انتخاب تصاویر اشاره كرد كه به شما در یافتن سریع و آسان تصاویر كمك شایانی می‌كنند. تمامی این موارد از طریق منوی جدیدی كه در خود File Browser قرار گرفته است، امكان‌پذیر می‌باشند.
ادامه خبر

مرکز مشاوره تحصیلی و مشاوره خانواده سامانه ندای مشاور

سامانه ندای مشاور با هدف ارائه خدمات مشاوره در سطح کشور به صورتی حضوری و تلفنی تشکیل گردیده است. موسسه سامانه ندای مشاور دارای فعالیت های گستره ای در بخش مشاوره می باشد. فعالیت های که این موسسه ارائه می دهد عباتند از:

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی یکی از مهمترین مسائلی است که باید توجه ویژه ای به این موضوع گردد. بسیار از داوطلبان بدون آگاهی و شناخت کامل وارد رشته ای شده و بنابراین پس از چند سال از انتخاب خود پشیمان می شوند و یا مجبور به کاری می شوند که علاقه ای به آن نداند. سامانه ندای مشاور از پایین ترین مقاطع تا بالاترین مقاطع تحصیلی در خدمت عزیزان می باشد و راهنمایی کامل و برنامه ریزی کنکور 96 را برای داوطلبان انجام می دهد...

---
ادامه خبر

لغو تغییرات فایل از طریق پالت History


پالت History در واقع مركز كنترلی است كه امكان برگشت به چندین مرحله قبل را فراهم می‌كند. درست همانند استفاده از Edit\Undo پالت History هر فرمان یا ویرایشی را بصورت یك لایه ذخیره می‌كند. برای برگشت سریع به یك مرحله تنها كافی است تا بر روی لایه مربوطه در پالت History كلیك كنید، البته برای بهینه‌سازی و استفاده بهتر ویژگی‌های این پالت می‌توانید گزینه‌های مربوط به آن را تغییر دهید.
ادامه خبر

نحوه انتخاب یك محدوده بر مبنای رنگ


هنگامیكه قصد انتخاب محیطی را دارید كه از رنگ آمیزی یكسانی تشكیل شده است، می‌توانید از ابزار Color Range استفاده كنید. این ابزار با استفاده از نوع رنگ انتخاب شده، تمام محدوده‌ای كه از آن رنگ تشكیل شده باشد را انتخاب می‌كند. كنترل‌های ناحیه رنگ نیز امكان انتخاب یك ناحیه را بطور دقیق می‌دهد.
ادامه خبر