چطور هیستوگرام تصویر را در فتوشاپ بخوانیم

 یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین ابزارهایی که فتوشاپ در کار ویرایش به دست ما می‌دهد، رتوش یا ترمیم تصاویر در histogram است.

در واقع، هیستوگرام‌ها آنقدر باارزش‌اند که محدود به فتوشاپ نمی‌شوند. در خیلی از برنامه‌های ویرایش تصویر دیگر هم هیستوگرام را می‌بینیم، مثل Photoshop Elements، Adobe Lightroom ،Camera Raw، و چیزهای دیگر. خیلی از دوربین‌های دیجیتال امروزی هم قابلیت هیستوگرامِ خیلی راحتی دارند که به ما اجازه می‌دهد نوردهیِ عکس را درست بعد از گرفتن عکس ببینیم! با اینکه خیلی ساده است، اما برای هر کسی که کیفیت عکس‌هایش برایش مهم است تصور زندگی بدون هیستوگرام سخت است.

خب هیستوگرام دقیقا چیست؟ خیلی ساده، هیستوگرام یک نمودار است. می‌دانم، تا اسم «نمودار» را می‌آورم خیلی‌ها خوابشان می‌گیرد، ولی نگران نباشید، این یکی ساده است و کسل‌کننده نخواهد شد. هیستوگرام نموداری است که بازه‌ی رنگسایه‌ی فعلیِ تصویر را نشان می‌دهد. منظورم از «بازه‌ی رنگسایه»، شدت روشنایی تصویر است. هیستوگرام به ما نشان می‌دهد که چقدر از تصویر الان سیاهِ خالص است (تاریک‌ترین حالتِ تصویر)، چقدر از آن الان سفیدِ خالص است (روشن‌ترین حالتِ تصویر)، و چقدر از آن جایی بین سیاه و سفید قرار می‌گیرد. اینجا مهم است که این «سیاه و سفید» را با تصاویر سیاه‌وسفید اشتباه نکنیم. هیستوگرام روی تصاویرِ تمام‌رنگی هم کاملا کار می‌کند، چون اینجا با روشنایی سروکار داریم، نه رنگ (اگرچه می‌توانیم از هیستوگرام برای دیدن شدت روشنایی رنگ‌های معین هم استفاده کنیم، اما این مورد فعلا از بحث ما خارج است.)
ادامه خبر

10 روش برای ترکیب بندی بهتر عکس | چگونگی کارکرد قوانین در عکس

  



عکاسی فقط گرفتن دوربین در دست و فشار دادن دکمه شاتر نیست – روشی که شما عکس می گیرید بسیار مهم است. با یک ترکیب بندی ضعیف از یک سوژه خیلی خوب عکس بسیار بدی را خواهید داشت. اما با یک ترکیب بندی خوب یک عکس معمولی را به یک عکس فوق العاده تبدیل نمایید. ما در زیر 10 قانون مهم ترکیب بندی را برای اینکه در عکس هایتان تغییر ایجاد نمایید گرد آورده ایم درضمن نکته های مهم عکاسی را که عکاسان حرفه ای هر روز بکار می گیرند را برایتان با ذکر مثال شرح می دهیم...



ادامه خبر

آموزش نقاشی دیجیتال در فتوشاپ - چگونه از یک اسب نقاشی کنیم ؟

 

در این آموزش ما با مراحل نقاشی از یک اسب آشنا می شویم. ما این آموزش را از ابتدا در برنامه فتوشاپ اجرا خواهیم کرد اما سایر برنامه های گرافیکی دیگر که دارای گزینه های مشابه فتوشاپ هستند هم قابل استفاده اند.

ادامه خبر

آموزش نقاشی دیجیتال در Painter - چگونه از یک چهره نقاشی کنیم ؟

 

در این آموزش ما با مراحل نقاشی از یک چهره آشنا می شویم. ما این آموزش را از ابتدا در برنامه Painter اجرا خواهیم کرد اما سایر برنامه های گرافیکی مثل فتوشاپ که دارای گزینه های مشابه هستند هم قابل استفاده اند.

ادامه خبر

آموزش نقاشی دیجیتال در فتوشاپ - چگونه از یک چهره نقاشی کنیم ؟

  در اینجا ما یک آموزش جدید را برای علاقمندان طراحی قرار داده ایم. یک طراحی خطی را روی کاغذ انجام خواهیم داد و سپس طراحی خطی از چهره را بوسیله اسکنر اسکن کرده و وارد فتوشاپ می کنیم که جذابترین قسمت برای علاقمندان طراحی چهره با نرم افزار فتوشاپ خواهد بود. طراحی از چهره کار آسانی نیست اما با داشتن اطلاعات کمی می توان پرتره خوبی را ایجاد کرد. نتیجه نهایی کار ممکن است دقیقاً شبیه شخصی که قصد کشیدن چهره آن را دارید نشود اما باید سعی کنید تا آنجایی که می توانید عناصر چهره مثل چشم ها، دهان و بینی را به دقت شبیه سازی نمایید در صورتی که همه عناصر چهره در موقعیت صحیح و با تناسبات درست انجام گیرد شباهت پرتره کشیده شده به شخص حتمی خواهد بود.
ادامه خبر

آموزش رندر گرفتن از جام شیشه ای و ساختن مایع درون آن در وی ری - قسمت 1

  این آموزش درباره رندر گرفتن ازجام شیشه ای و ساختن مایع درون آن  می باشد. سطح آموزش مقدماتی می باشد اگر چه نکات و تکنیک هایی که ذکر می شود ممکن است برای افراد حرفه ای هم مناسب باشند.

ما در این آموزش از VRay  ورژن 2 استفاده کردیم اما شما می توانید از نسخه قدیمتر وی ری هم استفاده کنید اما ممکن است گزینه هایی که در این آموزش ذکر می شود مقداری متفاوت تر باشد و یا نبود برخی از گزینه ها در تنظمیات وی ری قدیمی تر ممکن است روی کیفیت تصویر خروجی اثر داشته باشند. فایل هایی مورد نیاز این پروژه برای دانلود شما کاربران در نظر گرفته شده به کمک 3Dmax 2010  ایجاد شده اند. در نتیجه شما برای باز کردن فایل ها به نسخه 2010 یا جدیدتر از آن نیاز خواهید داشت. از فایل ها و تکسچرهای این آموزش می توانید در پروژه های شخصی خود استفاده کنید اما استفاده تجاری یا فروش آنها ممنوع می باشد.
ادامه خبر

آموزش نقاشی دیجیتال در برنامه فتوشاپ - پارک بازی کودکان

  نقاشی های من اغلب صحنه ها و موقعیت های خنده دار را نشان می دهند. در این آموزش من صحنه ای از پارک بازی کودکان را برای نقاشی انتخاب کرده ام. ایده این نقاشی زمانی که با یکی از دوستان درپارک نشته و مشغول خوردن بستنی بودیم به ذهنم رسید. وقتی حشره ی کوچکی روی بستنی او نشست چهره او دیدنی بود و من حالت چهره او را موضوع نقاشی این آموزش قرار داده ام.
ادامه خبر

آموزش مدلسازی سه بعدی بطری در برنامه Rhinoceros - قسمت اول

 

در این آموزش من نحوه ساختن مدل سه بعدی بطری پلاستیکی را در راینو به شما نشان خواهم داد. تکنیک هایی که برای ایجاد کردن مدل سه بعدی استفاده می کنم برای ساختن هرگونه مدلسازی از بطری مثل قوطی شامپو و ... می تواند کاربرد داشته باشد.

ادامه خبر