آشنایی با ابزارهاي ترميم تصوير فتوشاپ

 رتوش در هنر عكاسي به معني ترميم قسمت‌هاي آسيب ديده تصوير بوده و در حالت سنتي كاري بسيار سخت و زمانبر است؛ اما در هنر ديجيتال و نرم‌افزارهاي رايانه‌اي اين كار بسيار راحت تر از گذشته انجام گرفته و نتيجه بسيار بهتري نيز به دست مي‌آيد. هفته گذشته به صورت كلي با ابزارهاي مجموعه طراحي و رتوش آشنا شديد. از اين هفته در نظر داريم تك تك اين مجموعه ابزار را بررسي كنيم تا با كاربرد هر يك از آنها آشنا شويم.
ادامه خبر

آشنایی با منوي Select در فتوشاپ

 تاكنون با ابزارهاي مختلف انتخاب كه در جعبه ابزار فتوشاپ قرار دارند آشنا شديم و از آنها در انجام كارهاي خود استفاده كرديم، اما اگر با فتوشاپ آشنا باشيد حتما مي‌دانيد كه بهترين نتايج در استفاده از فتوشاپ علاوه بر مسلط بودن به ابزارها و فرامين، تسلط داشتن به انتخاب درست و مناسب است. اكنون مي‌خواهيم به بخش ديگري از فتوشاپ كه از اين بخش نيز براي انجام كارهاي مربوط به انتخاب استفاده مي‌شود، بپردازيم و با آن آشنا شويم.
ادامه خبر

بازگشت پي‌در‌پي در فتوشاپ

 بسياري از كاربران سطح متوسط رايانه با كليدهاي ميانبر در نرم‌افزارها آشنايي دارند. يكي از عمومي‌ترين اين كليدها نيز Ctrl + Z است كه در بسياري از برنامه‌ها براي بازگشت به عقب به‌كار مي‌رود. اگر با نرم‌افزار فتوشاپ كار كرده باشيد، حتما متوجه شده‌ايد كه اين كليد در فتوشاپ عمل بازگشت و حركت به جلو را انجام مي‌دهد. به‌طوري‌كه با يك‌بار فشار اين كليدها يك مرحله به عقب برمي‌گرديد و با فشار مجدد آن، يك مرحله به جلو رفته و به عبارت ديگر به همان حالت اوليه بازخواهيد گشت! اگر در اين نرم‌افزار بخواهيد چند مرحله و به‌صورت پشت سرهم به عقب برگرديد، ‌بايد از گزينه step backward كمك بگيريد كه كليدهاي ميانبر براي استفاده از آن Ctrl + Alt + Z است. در صورتي‌كه اصرار داريد از همان كليدهاي Ctrl + Z استفاده كنيد، اما به‌جاي يك مرحله به عقب و يك مرحله به جلو، به‌صورت پي‌در‌پي به سمت عقب حركت كنيد،بايد مراحل زير را دنبال كنيد:
ادامه خبر

استفاده از پانل Action در فتوشاپ

 

انجام كارهاي تكراري هميشه و همه جا كسالت‌بار و ناخوشايند بوده و همه به‌دنبال روش‌هايي براي فرار از انجام اين كارها هستيم. اين موضوع در فتوشاپ هم صادق است و با وجود جذابيت محيط فتوشاپ و عمليات انجام گرفته در آن، وقتي اين عمليات به كارهاي تكراري هر روزه تبديل شود، ناخوشايند و كسالت‌بار خواهد بود.

 امور تكراري در همه مخاطبان فتوشاپ ممكن است وجود داشته باشد و هر فرد به نحوي با اين نوع كارها سر و كار داشته باشد. 

ادامه خبر

ترفندها و ابزارهای ضروری فتوشاپ

هنگام نوشتن یه آموزش، از ابزارهای زیادی از فتوشاپ استفاده میشه و خیلی وقت ها نیاز هست که کاربرها (یعنی شما) کار با آن ابزار رو تا حدودی بلد باشند و توضیح دادن نحوه ی کار کردن با یک ابزار داخل همه ی مطلب ها به صورت جداگانه امکان پذیر نیست؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم توضیح مختصر مفیدی برای همه ابزارهای ضروری که همه باید بلد باشند.
 

هر آنچه باید درباره لایه background بدانیم
بعضی از کارهایی را که میشه به طور معمول روی لایه ها در فتوشاپ انجام داد ، نمیشه روی این لایه اعمال کرد که در اکثر مواقع سبب این میشه که شما سر در گم بشید . هر زمان که ما یک عکس رو در فتوشاپ باز میکنیم به صورت یک لایه background در میاد ، و به طبع از آنجایی که از لایه  Background بعنوان پس زمینه سند شناخته میشه، فتوشاپ اجازه انجام یک سری کارها را روی این لایه به ما نمی دهد.
ادامه خبر

نحوه محاسبه حجم فایل یک تصویر در فتوشاپ

 همانطور که می‌دانید، می‌توان با استفاده از فتوشاپ، مود رنگی یک تصویر را به یکی از انواع - Grayscale-RGB-Indexed-CMYK تغییر داد.

و مطمئناً متوجه شده‌اید که حجم فایل نهایی در هر یک از این مودها با هم تفاوت است.

آیا می‌دانید حجم یک عکس در یک مود رنگی چطور محاسبه می‌شود؟
ادامه خبر

این عادات بد در فتوشاپ را ترک کنید

 فتوشاپ برنامه ای کاربردی است که به شدت فراگیر شده و برای انجام هر کار، روش های زیادی به کاربر پیشنهاد می دهد. با وجود روش های متعدد برای ایجاد یک افکت، درک این که بهترین روش کدام است، برای کاربران مشکل خواهد شد. در این آموزش، 10 عادت بد را که معمولاً کاربران در کار با فتوشاپ دارند، تشریح نموده ایم. با ترک این عادت ها می توانید به صورت مؤثرتری با فتوشاپ کار کنید.
ادامه خبر

تای ویلکینز گرافیستی با سبک خاص

 من همیشه برای هنرمندان گرافیستی که تنها با استفاده از تعدادی از خطوط و اشکال قادر به خلق ترکیب ها و قطعات هنری بک سبکی خاص هستند به گونه ای که در پایان همه چیز برای بیننده به خوبی قابل تشخیص است احترام خاصی قائل هستم و آنها را تحسین می کنم. تنها تعدادی کمی از این افراد هستند که در انجام این کار مهارت دارند. Ty Wilkins، یکی از طراحان گرافیکی مستقل، مخصوصا یکی از با استعدادترین طراحان است که در شهر تولسای ایالت اوکلاهاما زندگی می کند. او می تواند به روشی طراحی کند که آثارش شبیه لوگو به نظر برسند. او همچنین موسس و سردبیر بلاگ تایپوگرافی Type Theory است. او اخیرا به تدریس آنلاین تایپوگرافی در آکادمی دانشگاه هنر مشغول است. تای در اوقات فراغت خود به طراحی، نقاشی و جمع آوری کتاب های طراحی مدرن می پردازد. سبک زیبای او باعث شد تا از او بخواهیم مصاحبه ای با ما داشته باشد.
ادامه خبر

آشنایی با منوي Image در فتوشاپ

 تا اینجا تقریبا با بیشتر فوت و فن انتخاب و ابزارهای مربوط به آن در فتوشاپ آشنا شدیم؛ اما انتخاب در فتوشاپ هنوز شروع كار بوده و كار اصلی بعد از آن تازه آغاز می‌شود. اصولا انتخاب، به تنهایی هدف اصلی نمی‌تواند باشد و عملی كه در ادامه انتخاب انجام می‌گیرد هدف اصلی است. اما این به معنای آن نیست كه عمل انتخاب مهم نبوده و نیاز به دقت ندارد، بلكه دستیابی به یك عملكرد صحیح در استفاده از سایر ابزارها در گرو انتخاب صحیح است.
ادامه خبر

کاربرد Transform در فتوشاپ

 Transform در فتوشاپ برای مقیاس دادن (scale)، دوران دادن (rotate)، مورب کردن (skew) و در نهایت پیچ و تاب دادن distort و پرسپکتیو کردن هر تصویری که شما با ان کار می کنید، استفاده می شود. در این آموزش به شما یاد داده می شود چطور از Transform برای تنظیم کردن تصویر استفاده کنید.

 

مقیاس دادن به تصاویر گرافیکی

یکی از اساسی ترین کارهایی که transformation در فتوشاپ قادر به انجام آن است مقیاس دادن (Scaling) یا تغییر مقیاس طرح ها و تصاویر است. Scaling به شما این امکان را می دهد تا تصویر را حول یک نقطه ثقل، بزرگ یا کوچک کنید. برای تغییر مقیاس یک تصویر باید به مسیر Edit > Transform > Scale بروید.
ادامه خبر