معرفي و مقايسه ادوب لايت روم و ادوب فتوشاپ

نرم‌افزار فتوشاپ يك نرم‌افزار چند منظوره گرافيكي است كه براي طيف وسيعي از كاربران قابل استفاده است. يكي از كاربران اصلي اين نرم‌افزار عكاسان و ويرايشگران تصاوير هستند كه به كمك آن به رتوش و تنظيم تصاوير مختلف پرداخته و آنها را براي چاپ آماده مي‌كنند.

شركت ادوب چند سالي است كه براي رفع نياز اين بخش از كاربران فتوشاپ، نرم‌افزار ديگري به نامLightroom (تاريكخانه) را معرفي كرده كه اين قشر مي‌توانند از هر دوي اين نرم‌افزارها در انجام امور روزمره خود بهره بگيرند. سوالي كه ممكن است ذهن اين گروه را به خود مشغول كند تفاوت‌هاي بين اين دو نرم‌افزار و انتخاب بهترين آنها براي كار است، در اين شماره در نظر داريم به تفاوت‌هاي بين آنها اشاره كرده و كاربرد هر يك را بررسي كنيم.
ادامه خبر

با تاريكخانه ديجيتال فتوشاپ آشنا شوید..!

تصاوير RAW در واقع نگاتيو خام ديجيتال تصاوير در دنياي رايانه به حساب مي‌آيد و با استفاده از آنها مي‌توانيم تغييرات بسيار ارزشمندي را در ويرايش تصاوير اعمال كنيم. براي كار روي اين نوع تصاوير در فتوشاپ پلاگيني به نام Camera RAW تعبيه شده كه به كمك آن مي‌توانيم ريزترين تغييرات دلخواه را در تصاوير RAW اعمال كنيم و عكس‌ها را به بهترين كيفيت برسانيم.

يك تصوير RAW تصويري است كه اطلاعات آن توسط دوربين دستكاري نشده و به همان حالت خام روي حافظه ذخيره شده است. اين نوع تصاوير حاوي اطلاعات بيشتري در مورد رنگ و نور تصوير نسبت به تصاوير JPG وTiff ذخيره مي‌كند. با تنظيم اين اطلاعات مي‌توان به تصاوير حيرت‌انگيزي دست پيدا كرد، همچنين اطلاعات متاديتاي تصاوير مثل وايت بالانس و اكسپوشر در اين نوع تصاوير براحتي قابل تغيير و جا‌به‌جايي است.

ادامه خبر

فروش بیسیم و واکی تاکی مجاز

شرکت توسعه صنعت ارتباطات جلوه ، وارد کننده لوازم شبکه های رادیویی ، بیسیم و لوازم جانبی ، دارای پروانه فروش به شماره 198-68 از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است. فعالیت های شرکت حول محورهای زیر می باشد.


---
ادامه خبر

نصب ، سرویس و تعمیر کولر گازی | آذین سرویس

تعمیر کولر گازی

به نقل از نمایندگی آذین سرویس که دارای خدمات شبانه روزی در زمینه تعمیر کولر گازی می باشد و اقدام به رصد بازار کار و قیمت های آن می کند میخواهد شما را در زمینه نصب و سرویس راهنمایی کند تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

در سال های اخیر که مراکز تعمیراتی بسیار زیاد شده اند و در حدود 500 مرکز در استان تهران رسیده اند باید یکسری موارد را بدانید و به هیچ عنوان به صورت هیجانی برای تعمیر کولر گازی اقدام نکنید چراکه شاید دچار زیان شوید و از لحاظ مالی هزینه های بسیار زیادی را کنید در صورتی که عیب یابی کولر گازی را می توانستید با قیمت کم انجام دهید.

---
ادامه خبر

چگونه در پاییز عکس‌های خارق العاده خلق کنیم؟

نور ملایم آسمان در طول روز، مناظری پر از رنگ ها و عناصر متنوع طبیعت از جمله باد و باران و ریزش برگ ها، همه و همه می‌توانند به هر چه نوستالژیک شدن عکسهای شما کمک کنند. حالا با ما همراه شوید تا نکات مهم و کاربردی را برای عکس برداری در این فصل به شما بگوییم.
همانطور که گفتیم پائیز از آن جمله فصولی است که به دلایل زیادی خوراک عکاسان مبتدی، نیمه حرفه ای و حتی حرفه ست.
ادامه خبر

در رابطه با بزرگنمایی تصویر در فتوشاپ چه می دانید

هنگام کار با فتوشاپ برای دسترسی دقیق نقاط مورد نظر از تصویر به بزرگنمایی و همچنین برای دسترسی و مشاهده همه تصویر به صورت یکجا به کوچک‌کردن تصویر نیاز خواهیم داشت. در این شماره قصد داریم با روش‌های اعمال بزرگنمایی و کوچک‌نمایی روی تصویر و دسترسی به بخش مورد نظر از تصویر آشنا شویم. به این منظور ابزارهای Zoom و Hand و برخی منوها و کلیدهای میانبر را بررسی خواهیم کرد. به این نکته باید دقت کنیم که استفاده از ابزارهای بزرگنمایی هیچ تغییری در اندازه چاپی تصاویر ندارد و برای تغییر سایز چاپی تصاویر از فرامین دیگری استفاده خواهیم کرد.
ادامه خبر

جان‌گرفتن دوباره تصاویر سیاه و سفید به کمک فتوشاپ

مراحل انجام کار به‌صورت گام به گام و مرحله به مرحله تنظیم شده و تا حد امکان سعی شده که مطالب بصورتی تنظیم شود که افراد مبتدی نیز از عهده انجام آن برآیند. پس با من همراه باشید تا با هم یک تصویر سیاه و سفید را رنگی کنیم:

رنگی کردن با تغییر حالت ترکیبی لایه‌ها
این روش شبیه رنگ زدن با مداد رنگی یا ماژیک است و باید بخش‌های مورد نظر از تصویر را انتخاب کنیم و سپس با قلم موی مناسب و رنگ دلخواه آن را رنگ بزنیم. با این تفاوت که با تنظیماتی که انجام خواهیم داد رنگ از لایه بالایی و بافت از لایه پایینی انتخاب شده و تصویر کاملاً طبیعی خواهد بود.

ادامه خبر

۲۰ ترفند برای کارکرد سریع تر در فتوشاپ

ممکنه شما هر روز با فتوشاپ کار کنید ولی این قول رو بهتون میدم که حداقل یک ترفند تو این آموزش هست که وقتی اون رو بخونید بگید، “چرا من تا حالا از این خبر نداشتم”. سعی کردم تو این آموزش ترفندهایی رو براتون بذارم که کارهای خیلی معمولی که زیاد با اون ها سرو کار داریم رو خیلی سریعتر از قبل انجام بدیم تا کارکردی قوی تر و سریعتر از قبل رو با فتوشاپ بدست بیاریم:
ادامه خبر

بررسی نوار TimeLine فتوشاپ

با شنیدن نام فتوشاپ ناخودآگاه، تصویر، عكس و ویرایش آنها و فرامین متفاوت و ابزار‌های مختلفی كه به این منظور در این نرم‌افزار قدرتمند گنجانده شده است در ذهن تداعی می‌شود. همان‌گونه كه قبلا نیز اشاره شد، فتوشاپ خود را تنها مقید به عكس نكرده و سراغ انواع فرمت‌های فیلم و فایل‌های سه‌بعدی نیز رفته است.

تاكنون با بسیاری از ابزارها و فرامین كار روی تصاویر و عكس‌ها آشنا شده و آنها را بررسی كرده‌ایم، در این شماره در نظر داریم سراغ ویرایش فیلم در فتوشاپ برویم و با روش‌های ویرایش فیلم و توانایی‌های این نرم‌افزار در این زمیـــــنه بیشتر آشنا شویم.
ادامه خبر

از کاربردی ترین و مهم ترین کلید های میانبر فتوشاپ که همه باید بدانند

 ممکن است شما برای ایجاد عکسهای جذاب و با کیفیت و یا اصلاح عکس های قدیمی به سراغ این صنعت یا بهتر است بگوییم نرم افزار ویرایشگر حرفه ای عکس بروید آشنایی با اساسی ترین کلیدهای میانبر یکی از اصولی ترین کارها برای تسریع روند کار می باشد. آنچه در این پست برای شما به اشتراک می گذاریم معرفی ۵۰ تا از مهم ترین و پر کاربردترین کلیدهای میانبر در برنامه فتوشاپ است.
ادامه خبر