معرفی صنایع دستی

صنایع دستی صنایع دستی محصولاتی تزیینی و یا کاربردی هستند که فقط به وسیله ی دست هنرمندان هر شهر ساخته می شوند . صنایع دستی هر منطقه نشان دهنده فرهنگ و تمدن و هنر ان منطقه است . برخی از صنایع دستی صرفا جنبه تزیینی دارند ولی برخی دیگر در کنار جنبه تزیینی جنبه کاربردی نیز دارند .   صنایع دستی ایران جالب است بدانید که بیش از 75 درصد از صنایع دستی جهان در ایران تولید می شود که این خود نشان از فرهنگ و تمدن غنی کشورمان ایران دارد . همچنین بد نیست بدانید که بیش از 80 درصد از صنایع دستی ایران مربوط به اصفهان است و صنایع دستی اصفهان بخش عمده ای از این صنایع هنری ایران را در بر می گیرند .   معرفی صنایع دستی دایره ی صنایع هنری کشورمان بسیار وسیع است و هیچ کس قادر نیس تمامی این محصولات هنری را در یک مقاله صنایع دستی ذکر کند . ما در این مقاله به مهم ترین و معروف ترین صنایع هنری که عمدتا جزء صنایع دستی اصفهان هستند می پردازیم . خاتم کاری ، میناکاری ، قلم زنی ، فیروزه کوبی ، ظروف مس و پرداز ، ظروف الماس تراش ، صنایع دستی چوبی ، صنایع دستی لیختنبرگ یا سوخته نگاری ، صنایع بافتنی و .... از جمله مهم ترین صنایع دستی اصفهان و ایران هستند .   خاتم کاری خاتم کاری یکی از اصیل ترین و با سابقه ترین صنایع دستی ایران است . در واقع خاتم کاری از اصلی ترین صنایع دستی اصفهان است خاتم کاری در واقع هنر زینت دادن و یا پوشاندن سطح چوب یا مس با مثلث های کوچک به صورت موزاییکی است . هرچه اندازه این مثلث ها کوچک تر باشد و دقیق تر در کنار هم قرار گرفته شده باشند ارزش خاتم کاری بیشتر خواهد بود . شیراز در کنار اصفهان قطب خاتم کاری ایران محسوب می شود .
---
ادامه خبر

بیوگرافی و مصاحبه با رضا رستم زاد

اهل زمستانم ولی نه آنچنان سرد و سنگین، در یکی از روزهای دی ماه در خانواده ای با اصالت گیلانی در گوشه ای از شهر قزوین میهمان این دایره خاکی شدم.

سخن از رضا رستم زاد است، چند صباحی ست که وارد عرصه موسیقی شده است. نام او را قبلاً شنیده بودم زمانی حدود 10 سال پیش که خبری از شبکه های اجتماعی نبود و تنها دل خوشی امثال من که عاشق نوشتن بودیم، وبلاگ نویسی بود. کمتر کسی است که نام وب سایت نایت اسکین و یا بک لینک را نشنیده باشد. به همین منظور گفت و گویی با او ترتیب دادیم تا ببینیم فعالیت های او در زمینه موسیقی تا چه حد جدی است و چه برنامه ای برای آینده دارد!؟

---
ادامه خبر

فونت های کاربردی برای ویندوز و وب را بشناسید!


در این مطلب برای شما دوستان لیستی از فونت های کاربردی که باید در سیستم خود داشته باشید را آماده کرده ایم. با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید تا نام آن ها و دلایل کاربرد آن ها را برای شما دوستان شرح دهیم.
ادامه خبر

ایده برای درست کردن تابلو در منزل

 

در این مطلب برای شما دوستان نمونه هایی از تابلو های دست ساز زیبا را گردآروری کرده ایم که با مشاهده ی آن ها می توانید ایده های جالبی برای تابلو های دست ساز را کسب کنید. با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.
ادامه خبر

دانلود فونت فانتزی زیبای آراهالا

 
در این مطلب برای شما دوستان عزیز فونتی زیبا و فانتزی آماده کرده ایم. این فونت به نام آراهالا با طراحی و ویرایش هاشم شهرزاد معرفی شده است. در ادامه ی این مطلب می توانید این فونت را دریافت نمایید. با ما همراه باشید.
ادامه خبر

دانلود بک گراند های گل گلی آیفون


در این مجموعه برای شما دوستان بک گراند های طرح گل گلی مناسب برای خانوم ها و دختر خانوم ها آماده کرده ایم. این بک گراند ها با کیفیت بالا هستند و برای پس زمینه ی موبایل های آیفون و اندروید مناسب اند.
ادامه خبر