آموزش کار با تایم لاین فتوشاپ


با توجه به مطالبی که تاکنون در رابطه با نرم افزار فتوشاپ مطرح نمودیم، شاید بسیاری از شما تصور کنید که این نرم افزار، فقط در حیثه عکس ها و تصاویر ثابت نفوز کرده و در رابطه با تصاویر متحرک یا به اصطلاح ویدیوها قابلیتی ندارد.
این تصور کاملا اشتباه است. شما با کمک برنامه "تایم لاین" در فتوشاپ شما می توانید به ترکیب ویدیوها بپردازید، انیمیشن بسازید و بر روی موضوعات متحرک مختلف کار کنید. این قابلیت ها، مانند قابلیت های دیگر فتوشاپ با هر به روز رسانی قدرتمند تر و حرفه ای تر می شوند. بنابراین به جرات می توان گفت که فتوشاپ یکی از قوی ترین نرم افزارهای موجود در زمینه ادیت عکس و فیلم است.

در خط‌ زمان و با ایجاد فریم‌های کلیدی این امکان را داریم که در بازه‌های زمانی مختلف، حرکاتی را برای موضوع‌ها تعریف نموده و یا تصاویر را با یکدیگر و به شکل متحرک، ترکیب کنیم البته فراموش نکنیم که بازار کار بسیار گسترده‌ای برای فتوشاپ وجود دارد که با یادگیری و تسلط بر مباحث متحرک‌سازی و ترکیب تصاویر، امکان اشتغال در موقعیت‌های مناسب‌تر و متنوع‌تر وجود دارد. از جمله بیشترین کاربردهای تصاویر متحرک ساخته شده توسط فتوشاپ می‌توان به: ساخت بنرهای متحرک برای وب یا شبکه‌های اجتماعی، ساخت انواع گیف، ساخت انواع لوگو موشن (Logo Motion)، ساخت انواع موشن‌ گرافیک (Motion Graphic)، ساخت انواع ویدئوهای فانتزی، ساخت انواع ویدئوهای ترکیبی و مواردی از این دست اشاره نمود که طرفداران و بازار کار قابل توجهی دارد.

بر همین اساس در این آموزش تلاش شده است که در قالب تمرین‌های متنوع و کاربردی، کار کردن بر روی تصاویر ثابت و متحرک‌سازی آن‌ها، ساخت فریم‌های کلیدی، ترکیب ویدئوها، متحرک‌سازی گرافیک‌ها، ساخت پارالاکس (Parallax) در تصاویر ثابت، استفاده از ماسک‌ها، استفاده از حالت‌های مختلف ترکیب لایه‌ها و موارد کاربردی دیگر، پوشش داده شود و به شما کمک می‌کنیم تا بر مبحث متحرک‌سازی در فتوشاپ مسلط شده و آماده ورود به بازار کار شوید. به این ترتیب، حتی با در اختیار داشتن یک گوشی هوشمند با دوربین مناسب و ثبت عکس و ویدئوهای روزمره از ترکیب و متحرک‌سازی آن‌ها، تصاویری خیره‌کننده بسازید که فقط کافی است کمی ایده و خلاقیت داشته باشید.

 
---
ادامه خبر

آموزش جایگزینی رنگ در فتوشاپ

فتوشاپ به عنوان یکی از بهترین و کارآمدترین نرم افزارهایی که در زمینه طراحی وجود دارد، دارای قابلیت های بیشماری است که استفاده از هریک از آنها می تواند نیازهای بسیاری را برآورده نماید. شاید برای شما هم پیش آمده است که در مرحله طراحی و یا ادیت عکس، فقط بخواهید رنگ قسمتی از عکس را تغییر دهید. مثلا ممکن است بخواهید، رنگ لباس خود را تغییر دهید و یا رنگ روسری و یا رنگ یک گل خاص را تغییر دهید. در این گونه تغییرات، شما باید فقط رنگ قسمت مورد نظرتان را تغییر دهید و نباید این تغییر رنگ در کل عکس اعمال شود. به همین دلیل شما نیاز به آموزش مهارت هایی دارید که بتوانید با کمک آنها فقط رنگ یک قسمت خاص را تغییر دهید و یا به عبارت دیگر، رنگ قسمتی از عکس را با رنگ موردنظرتان جایگزین نمایید. در این مطلب قصد داریم با یک آموزش ساده شما را راهنماییی نماییم که چگونه اینکار را به راحتی انجام دهید. اگر در فتوشاپ حرفه ای هم نیستید، نگران نباشید، نیاز به هیچ مهارتی ندارید و تنها کافی است که مراحل زیر را دنیال نمایید. با ما همراه باشید.
 
ادامه خبر