سرور مجازی لینوکس و ارزان

امروزه خرید سرور مجازی لینوکس در بین کاربران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اما دلیل این موضوع چیست؟

به‌طور کلی استفاده از سرور مجازی برای اهداف مختلف صورت می‌گیرد و افراد باید با توجه به نیازهای خود، بهترین سرور را انتخاب کنند.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی سرور مجازی لینوکس، کاربردها و مزایای آن بپردازیم تا اگر قصد خرید این سرور را دارید، در پایان مطلب، هیچ سوالای در ذهن شما باقی نماند. پس تا انتها با ما همراه باشید.

سرور مجازی یا VPS چیست؟

قبل از پرداختن به سرور لینوکس، بهتر است آشنایی کاملی با مبحث سرورهای مجازی و عملکرد آنها پیدا کنید.

عملکرد سرور مجازی را می‌توان به‌نوعی شبیه به سرور اختصاصی دانست. البته با تفاوت‌هایی که در آخر، باعث کاهش هزینه کاربران خواهد شد.

وی‌پی‌اس در واقع سروری مجازی محسوب می‌شود که با استفاده از ساختار فیزیکی، آن را پیاده‌سازی می‌کنند. برای تقسیم آن به بخش‌های اختصاصی باید از یک فناوری مجازی استفاده کرد.

این سرور، سیستم‌عامل اختصاصی داشته و دارای منابعی با تعداد ثابت و IP است. از تفاوت‌های مهم آن با سرور اختصاصی می‌توان به فضای ذخیره‌سازی و قدرت محاسباتی کم‌تر اشاره کرد.

سرور مجازی لینوکس چیست؟

برای خرید سرور مجازی لینوکس ابتدا باید با ماهیت کلی آن آشنا شویم. این نوع سرور قابلیت‌های زیادی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به سرعت بالا اشاره کرد.

سرور مجازی لینوکس (VPS) با استفاده از سیستم‌عامل لینوکس اجرا شده و برای میزبانی این سرویس مجازی، به یک سرور فیزیکی نیاز است. به‌همین دلیل نیز به‌آسانی روی سیستم کاربر اجرا می‌شود.

سرور لینوکس علاوه‌بر سرعت بالایی که دارد در زمینه امنیت نیز توانسته جایگاه ویژه‌ای به‌دست آورد. با توجه به انعطاف‌پذیری بالای این سرور، می‌توان برای اهداف مختلف از آن استفاده کرد.

مهم‌ترین کاربردهای سرور مجازی لینوکس شامل  فعالیت در بازارهای مالی مثل ارزهای دیجیتال، میزبانی وب‌سایت، تست یا اجرای برنامه‌های مختلف، ارائه خدمات ابری، بازی و ذخیره فایل‌ها است.

دلیل استفاده از سرور مجازی لینوکس

بسیاری از کاربران بین خرید سرور مجازی ویندوز و لینوکس دچار تردید هستند. برای رفع ابهامات بهتر است دلیل استفاده از سرور مجازی لینوکس را بررسی کنیم.

به‌طور کلی استفاده از سرورهای مجازی برای بیزینس­هایی که با ترافیک بالای سایت روبه‌رو می‌شوند، بسیار با اهمیت است. زیرا هاست‌ اشتراکی در این زمان باعث عدم کارکرد صحیح وب‌سایت و از دست‌دادن مشتری خواهد شد.

سرور میزبان علاوه‌بر اینکه باید سرعت سایت را افزایش دهد، نباید هزینه‌های گزاف و اضافه‌ای را روی دست کارفرما بگذارد.

در اینجا خرید سرور مجازی ارزان اهمیت پیدا می‌کند. باید گفت سرور مجازی لینوکس قیمت کاملا مناسبی داشته و شما با پرداخت کم‌ترین هزینه، بهترین عملکرد را تجربه خواهید کرد.

دیگر موضوعی که در راه‌اندازی یک کسب‌وکار اهمیت دارد، حفظ امنیت کاربران و افرادی است که وارد سایت شما می‌شوند. به‌خصوص اگر نیاز به پرداخت‌های اینترنتی و ورود اطلاعات شخصی داشته باشند.

سرور مجازی لینوکس از حریم خصوصی کاربران حفاظت کرده و می‌توان گفت که در زمینه امنیت، بسیار عالی عمل می‌کند.

اگر وب‌سایت شما امنیت کافی نداشته باشد، نه‌تنها کسب‌وکارتان نابود خواهد شد، بلکه مشکلات عمده‌ای نیز برای شما به‌وجود می‌آید. به‌همین دلیل خرید سرور مجازی لینوکس می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

سرور مجازی لینوکس چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای خرید سرور مجازی لینوکس در اولین قدم باید به ویژگی‌های آن توجه کنید. این خصوصیات به شرح زیر است:

سرور مجازی لینوکس ثبات دارد

راه‌اندازی مجدد سرور موضوعی است که می‌تواند روی عملکرد وب‌سایت تاثیر منفی بگذارد و از طرف دیگر باعث هدررفتن وقت کارفرما یا مدیر سایت شود.

با خرید سرور مجازی لینوکس که دارای ثبات بالایی است، دیگر نیازی به راه‌اندازی‌های دوره‌ای ندارید. البته برای تحقق این موضوع، باید تنظیمات اولیه، بدون مشکل و کاملا دقیق انجام شود.

خاموش‌شدن سیستم یا ایجاد خرابی در قسمت‌های سخت‌افزار سرور، باعث به‌وجود آمدن مشکل در سرور مجازی لینوکس خواهد شد.

امنیت بالا

سیستم­های دسترسی همه­کاره و فایروال‌های قدرتمند لینوکس باعث شده­اند تا دسترسی افراد مزاحم مانند هکرها به وب‌سایت کاهش پیدا کند.

سرور مجازی لینوکس نسبت به سایر سرورها توانسته از نظر امنیت، خود را به رتبه اول برساند و برای مدیرانی که امنیت سایت را اولویت خود می‌دانند؛ این گزینه بهترین انتخاب است.

بهره‌وری بسیار زیاد

بهره‌وری بالا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سرور مجازی لینوکس است که باعث می‌شود وب‌سایت حتی در زمان‌های اوج ترافیک با اختلال در کارکرد مواجه نشود.

سرور مجازی لینوکس چه در شبکه، چه در سرورهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد، هیچ‌گونه تغییری در عملکرد و کارایی آن به‌وجود نخواهد آمد و این گزینه باعث مدیریت بهتر اتصالات موازی و کارکنان می‌شود.

انعطاف‌پذیری بالا

سرور مجازی لینوکس نیز مانند سیتم‌عامل لینوکس متن‌باز است و می‌توان کدهای آن را با توجه به نیازهای مختلف و اساسی کسب‌وکارها تغییر داد.

برای وب‌سایت‌هایی که ترافیک بالایی دارند، استفاده از سرور مجازی انعطاف‌پذیر بسیار مهم است و برای این منظور نیز خرید سرور مجازی لینوکس توصیه می‌شود.

دسترسی از راه‌ دور

کنترل از راه‌ دور، یکی از دیگر ویژگی‌های اساسی است که وب‌سایت‌های دارای ترافیک بالا باید از آن برخوردار باشند.

در سرور مجازی لینوکس با استفاده از قابلیت SSH که پروتکلی بسیار ایمن است، می‌توان از راه دور به سرور مجازی لینوکس متصل شد.

پروتکل SSH با رمزنگاری داده‌های بین سرور و کلاینت، وظیفه دارد از اطلاعات در طول مسیر حفاظت کند.

سرور مجازی لینوکس چه کاربردهایی دارد؟

اگر قصد خرید سرور مجازی لینوکس را دارید بهتر است با کاربردهای اساسی آن آشنا شوید.

  • ایجاد ارتباط به‌صورت آنلاین: با استفاده از سرور مجازی لینوکس و میزبانی Volp می‌توان به‌صورت آنلاین با دیگر افراد ارتباط برقرار کرد.
  • میزبانی وب‌سایت: برای سایت‌های بزرگی که نمی‌توانند از سرورهای اشتراکی استفاده کنند، مناسب‌ترین گزینه خرید سرور مجازی لینوکس است.
  • سرور گیم: برای انجام بازی‌های سنگین، می‌توان از این سرور مجازی کمک گرفت.
  • قابلیت انتقال داده‌ها: در صورتی که کسب‌وکار خود را گسترش دادید و سرور اشتراکی نمی‌تواند نیازهای شما را برطرف کند، نگران نباشید. زیرا امکان انتقال داده‌ها به سرور مجازی لینوکس وجود دارد.
  • میزبانی کمپین‌ها: اگر در مناسبت خاص کمپینی تخفیفاتی روی محصولات خود به‌وجود آوردید، بهترین راه برای حفظ عملکرد صحیح سایت و از دست­ندادن مخاطب، استفاده از سرور مجازی لینوکس است.
  • تهیه نسخه پشتیبان: بکاپ‌گیری از کارهای اساسی و مهم است که مدیران وب‌سایت باید مرتبا انجام دهند. برای سرعت‌بخشیدن به این کار و ذخیره ایمن نسخه‌های پشتیبان، می‌توانید از سرور مجازی لینوکس کمک بگیرید.

خرید سرور مجازی

با توجه به مزایا و کاربردهای سرور مجازی لینوکس به اهمیت استفاده از آن پی می‌بریم. اما این سرور را باید از کجا تهیه کرد؟

یکی از برترین ارائه‌دهنده‌های سرور مجازی لینوکس تلاش نت است که در حال حاضر بیش از 700 سرور مجازی را به کاربران ارائه می‌دهد و توانسته رضایت آنها را تا حد زیادی کسب کند.

تلاش نت همواره سعی خود را بر این داشته است تا با ارائه سرورهای مجازی پرسرعت و بدون قطعی، راحتی کاربران را فراهم و اعتماد آنها را به‌دست آورد.

اگر به‌دنبال سرور مجازی لینوکس با قابلیت‌های ذکر شده هستید، خرید از این مجموعه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جمع‌بندی

خرید سرور مجازی لینوکس برای مدیران وب‌سایت‌هایی با ترافیک بالا بسیار ضروری است. زیرا سرعت این سرورها باعث بهبود عملکرد سایت می‌شود.

این سرورها با وجود قیمت ارزانی که دارند از نظر سرعت و امنیت، کاملا در رده بالایی هستند و خرید آنها برای انواع کسب‌وکارها مناسب است.

از مهم‌ترین مزایای این سرور مجازی می‌توان به امنیت بالا، انعطاف‌پذیری، بهره‌وری و دسترسی از راه دور اشاره کرد.

---
 

لوگو اسپانسر