لایه ی Bakcground در فتوشاپ را بشناسید!

لایه ی Bakcground  اختصاصی است و با سایر لایه هایی که در فتوشاپ ایجاد می کنیم متفاوت عمل می کند و دارای خصوصیاتی است که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد. با ما در ادامه همراه باشید.
هرگاه عکس جدیدی را در فتوشاپ باز می کنیم فتوشاپ آن را در لایه ی background قرار می دهد. همانطور که در پنل لایه ها می بینید کلمه ی Background به صورت ایتالیک نوشته شده است که در فتوشاپ علامت آن است که این لایه ویژگی های خاصی دارد.

ما نمی توانیم محتویات لایه ی Background را جابجا کنیم


یکی از کارهایی که در لایه ی پس زمینه نمی توانیم انجام دهیم این است که نمی توانیم محتویات آن را تکان دهیم. در لایه های دیگر با انتخاب ابزار Move از پنل ابزارها می توانیم محتویات لایه را جابجا کنیم

اگر دوباره به لایه ی پس زمینه در پنل لایه ها نگاه کنید می بینید یک آیکون کوچک قفل روی آن وجود دارد. این نشان می دهد که لایه قفل شده است. هیچ راهی برای باز کردن قفل لایه ی Background وجود ندارد.

در پس زمینه پیکسل شفاف وجود ندارد
من قصد دارم عکس دیگری را در فتوشاپ باز کنم و آن را درون قاب قرار دهم. اما درون قاب من سفید است و قبل از وارد کردن تصویر جدید می خواهم رنگ سفید آن را پاک کنم. برای این کار با استفاده از ابزار Magic Wand محتویات سفید را انتخاب کرده و دکمه ی delete صفحه کلید را فشار می دهم. اما لایه مان سفید نه بلکه سیاه می شود! این نشان می دهد که بک گراند قابلیت پشتیبانی از این ویژگی را ندارد. به اصلاح می گوییم لایه ی پس زمینه از پیکسل های شفاف پشتیبانی نمی کن
د.

 ما نمی توانیم لایه ی پس زمینه را به بالای دیگر لایه ها انتقال دهیم

اگر یک بار در میان لایه ها با انتخاب آن ها سعی در جا به جا کردنشان کرده باشید می بینید که معمولا بسیاری از لایه ها را می شود به بالاتر یا پایین تر برد اما فتوشاپ با نشان دادن یک آیکون ممنوع به ما می گوید که این کار برای لایه ی بک گراند امکان پذیر نیست.

دیگر لایه ها نیز به زیر بک گراند جا به جا نمی شوند!

ما نمی توانیم دیگر لایه ها را به زیر لایه ی پس زمینه انتقال دهیم و این کار را می توانید یک بار امتحان کنید و ببینید که به علت قفل بودن لایه ی بک گراند نه تنها خودش قابلیت جا به جایی ندارد بلکه دیگر لایه ها هم اجازه ندارند قبل از آن حضور داشته باشند.


 

لوگو اسپانسر