آموزش رنگی کردن تصاویر سیاه و سفید در فتوشاپ

 برای رنگی کردن تصاویر در فتوشاپ چندین روش وجود دارد. در این آموزش با استفاده ازایجاد  لایه color balance این تکنیک را خواهید آموخت. برای شروع ابتدا یک تصویر سیاه و سفید را در فتوشاپ باز کنید. سیاه و سفید بودن یک عکس به این معنی نیست که مود رنگی (حالت رنگی) آن Grayscale باشد. توجه کنید که مود رنگی یا حالت رنگی تصویرشما حتما باید RGB باشد.(با باز کردن تصویر در فتوشاپ نوع مود رنگی هر تصویر در زبانه مربوط به آن در بالای صفحه درج می شود)
 
اگر مود رنگی تصویر شما RGB نبود از منوی Image گزینه Mode و سپس گزینه RGB color را انتخاب کنید. پس از باز کردن تصویر یکی از ابزار های انتخاب را که مناسب برای انتخاب، درتصویر مورد نظرتان است را انتخاب کنید و قسمتی را که می خواهید رنگی کنید انتخاب کنید. به عنوان مثال در تصویر زیر ابتدا می خواهیم کلاه دختر را رنگی کنیم.
 
در اینجا من با استفاده از ابزار Quick selection کلاه را انتخاب می کنم. حتما پس از انتخاب هاتون ازگزینه Refine Edge استفاده کنید. این گزینه پس از انتخاب شما در قسمت بالا در نوار ویژگی ها فعال می شود. روی این گزینه کلیک کنید، پنجره مربوط به تنظیمات آن باز می شود.  و کمی به لبه های انتخابتون smooth  وfeather بدهید و ok کنید. دادن مقدار به این دو گزینه سبب می شود که لبه های انتخابتون کمی گردتر و محوتر شود.
  
پس ازانتخاب کلاه ازقسمت پایین پنل لایه ها بر روی گزینه create new fill or adjustment layer کلیک کنید و سپس گزینه color balance را انتخاب کنید. مشاهده می کنید که با انتخاب این گزینه یک لایه ماسک بر روی لایه ایجاد می شود.
 
با انتخاب گزینه color balance پنجره ای باز می شود که با حرکت دادن دستگیره ها می توانید به رنگ دلخواه خود برسید. در بخش Tone نیز می توانید از گزینه های shadows، Midtones ویا Highlights استفاده کنید.
 
اگر از رنگی که انتخاب کردید راضی نبودید می توانید آن را اصلاح کنید. برای این منظور باید در پنل لایه ها روی آیکنی که شبیه به ترازوست دو بار کلیک کنید، با این کار پنجره color balance دوباره باز می شود و شما می توانید رنگ را اصلاح کنید.

برای رنگی کردن سایر قسمت ها نیز به همین صورت عمل کنید. یعنی ابتدا بخش مورد نظر را انتخاب کنید. سپس از گزینه color balance استفاده کنید. در تصویر زیر موها انتخاب و رنگی شده اند.
 
برای رنگی کردن سایر قسمت ها نیز به همین صورت عمل کنید. نتیجه کار به صورت زیر خواهد شد.
 
 

لوگو اسپانسر





نظرات 1

morteza
morteza در 9 اردیبهشت 1403 23:18
سلام عالی بود.