آموزش ترکیب تصاویر فنجان و دریا در فتوشاپ

 

برای یادگیری و انجام این آموزش به دو تصویر نیاز داریم، یکی تصویر فنجان و دیگری تصویر دریا.

 


ابتدا دو تصویر را وارد فتوشاپ کنید و در دو لایه مجزا قرار دهید.

با ابزار Move تصویر دریا را روی تصویر فنجان حرکت دهید و در جای مناسب قرار دهید.

 

حالا روی علامت چشم کنار لایه دریا کلیک کنید تا این لایه پنهان شود. روی لایه Background قرار بگیرید وبا کلیک بر روی گزینه create a new layer یک لایه جدید دیگر بالای این لایه ایجاد کنید. در حالی که روی لایه جدید قرار دارید و این لایه فعال است با یکی از ابزارهای انتخاب فضای داخل فنجان را سلکت(انتخاب) کنید. من در اینجا با ابزار polygonal lasso فضای داخل فنجان را انتخاب کرده ام.

 

پس از انتخاب فضای داخل فنجان روی لایه دریا قرار بگیرید و روی علامت چشم کنار آن کلیک کنید تا این لایه که قبلا پنهانش کردید آشکار شود.

 

مشاهده می کنید که قسمت انتخاب شده روی تصویر دریا نمایان میشود. حالا همین طور که لایه دریا فعال است از قسمت پایین پنل لایه گزینه Add layer mask را انتخاب کنید تا یک لایه ماسک ایجاد شود. با انتخاب این گزینه دریا داخل فنجان جای می گیرد. در واقع تصویر دریا قسمت انتخاب شده را ماسک می کند(می پوشاند)

 

وقتی که روی تصویر زوم می کنید ممکن است مثل تصویر زیر بعضی از قسمت های فضای داخل فنجان از تصویر دریا پر نشده باشد و رنگ مایعی که داخل فنجان است مشخص باشد و یک حالت غیر طبیعی داشته باشد.

 

رفع این مشکل ساده است. چون از لایه ماسک استفاده کرده ایم. ابزار Brush را انتخاب کنید. رنگ foreground را روی سفید تنظیم کنید، چون در اعمال ماسک رنگ سفید به معنای دیده شدن و رنگ مشکی به معنای دیده نشدن است و چون می خواهیم که قسمت هایی از تصویر دریا دیده شود و روی مایع داخل فنجان را بپوشاند پس رنگ سفید را برای foreground انتخاب می کنیم و با ابزار براشی که خیلی نرم باشد(یعنی Hardness براش صفر باشد، میزان hardness را می توانید از نوار تنظیمات بالای نرم افزار تنظیم کنید.) با دقت روی لبه های تصویر دریا درگ میکنیم و پیکسل های حذف شده را برمی گردانیم و اگر قسمتی از پیکسل های تصویر دریا را به اشتباه باز گرداندید رنگ foreground  را روی مشکی تنظیم کنید و با ابزار brush روی پیکسل های اضافی درگ کنید تا دیده نشده و حذف شوند.

 

نتیجه به صورت زیر خواهد شد.

 

و این هم نمای کلی کار:

 
 

لوگو اسپانسر