آموزش استفاده از ابزار crop در فتوشاپ

 در این آموزش قصد دارم که شما را با ابزار crop در فتوشاپ آشنا کنم. کلید میانبر این ابزار کلید C از کیبرد می باشد. ازاین ابزار در فتوشــاپ برای برش یا حذف بخشهای ناخواســته یک تصویر استفاده میشود. براي انجام عمل برش(Crop)  کافي اســت ابزار Crop را انتخاب کنید. پس از انتخاب این ابزار همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید دستگیره هایی در اطراف تصویر ایجاد می شود.
 
حالا به دو روش می توانید عمل برش را انجام دهید.

    می توانید اشاره گر موس را روی دستگیره ها ببرید و موس را به سمت داخل درگ کنید و محدوده برش را تعیین کنید.
    می توانید اطراف بخشی از تصویر که می خواهید باقی بماند با موس یک کادر فرضی درگ کنید و محدوده برش را تعیین کنید.
 
با انجام هر یک از این روش ها بخشی که داخل محدوده برش قرار می گیرد روشن تر و بخشی که می بایست حذف شود تیره تر خواهد بود. با فشردن کلید Enter بخشی که در محدوده برش نیست حذف می شود.

نکته: برای غیر فعال کردن ناحیه انتخاب شده با ابزار  Cropاز کلید  Esc استفاده کنید.
 
با استفاده از گزینه crop که در منوی Image قرار دارد نیز می توان تصویر را برش زد.برای این کار ابتدا با استفاده از Rectangular Marquee (ابزار انتخاب چهارضلعی) محدوه ای که می خواهید در تصویر باقی بماند را انتخاب کنید سپس از منوی Image گزینه crop را انتخاب کنید.با این روش نیز می توانید تصویر را برش بزنید.
 
پس از انتخاب ابزار crop نوار تنظیمات این ابزار بالای صفحه فعال می شود.
 
اگر روی گزینه Unconstrained (از سمت چپ) کلیک کنید یک لیست کشویی باز می شود که سایزهای پیش فرض برای محدوده برش در این لیست قرار دارد که با انتخاب هر یک از این سایزها محدوده برش ایجاد می شود.
 
همان طور که مشاهده می کنید سایزی که در این کادر انتخاب می کنید در دو کادر بعدی نمایش داده می شود.چنانچه سایز خاصی مورد نظرتان باشد می توانید مقدار طول و عرض را در این دو کادر وارد کنید.

گزینه بعدی نیز برای چرخاندن محدوده برش استفاده می شود .این گزینه کادر محدوده برش را افقی و یا عمودی دوران می دهد. اگر کادر برش افقی باشد،انتخاب این گزینه کادر را عمودی می کند و برعکس.برای اینکه کادر را به حالت اولیه خود برگردانید کافی است یکبار دیگر روی این گزینه کلیک کنید.

 
 

لوگو اسپانسر





نظرات 1

خانه پاک
خانه پاک در 10 اردیبهشت 1403 01:32
فتوشاپ خیلی خوب و کاربردیه بازم از این آموزش ها بزارید. من که تو کارهای
کسانی که عضو نیستند، نمی توانند اینجا را مشاهده کنند.
زیاد ازش استفاده می کنم