آموزش تبدیل عکس به یک نقاشی آبرنگ زیبا در فتوشاپ

در این آموزش ساده قصد داریم یک عکس را به نقاشی آبرنگ تبدیل کنیم و در عین حال شما را با چند فیلترآشنا کنیم. برای این کا ر به یک تصویر همانند تصویر زیر که برای این کار مناسب تر است احتیاج داریم.


کلیدهای ctrl+J را بفشارید تا از لایه یک کپی ایجاد شود. این کپی به طور پیش فرض با نام Layer1 نامگذاری میشود.

  

در حالی که این لایه کپی فعال است از منوی Filter گزینه Noise و سپس Median را انتخاب کنید .

 

با انتخاب این گزینه پنجره median باز میشود .در کادرRadius  عدد 12 را درج کنید  و ok کنید.

 

همین طور که لایه Layer1 فعال است باید حالت این لایه را تغییر دهیم. منوی آن در بالای پنل لایه هاست . منو را باز کنید و حالت Soft light را انتخاب کنید. (حالت لایه ها به طور پیش فرض در حالت Normal است)

 

حالا روی لایه پایینی یعنی لایه Background کلیک کنید تا فعال شود و توسط کلید های ctrl+J یک کپی از این لایه بگیرید. این کپی بین دو لایه قبلی قرار میگیرد و نام آن Background copy خواهد بود.

 

در حالی که این لایه یعنی Background copy فعال است از منوی Filter گزینه Filter Gallery را انتخاب کنید.

 

با انتخاب این گزینه پنجره Filter Gallery باز میشود. به قسمت Artistic بروید و گزینه Dry Brush را انتخاب کنید.مقادیر را هم طبق تصویر زیر تنظیم کنید.

 

پس از تنظیم مقادیر ok کنید .سپس حالت این لایه را screen تنظیم کنید.

 

باز هم لایه Background یعنی پایین ترین لایه را فعال کنید و توسط کلیدهای ctrl+J یک کپی از آن بگیرید.این لایه بالای لایه Background قرار میگیرد و نام آن Background copy 2 خواهد بود. ( نام لایه ها و جای آنها و اینکه چه فیلتری روی هر کدام اعمال شود مهم است ) همین طور که  لایه جدید یعنی Background copy 2 فعال است دوباره از منوی filter گزینه filter Gallery را انتخاب کنید و سپس از قسمت Artistic گزینه Cutout را انتخاب کنید.مقادیر را نیز طبق تصویر زیر تنظیم کنید. و سپس ok کنید.

 

حالت این لایه را روی Luminosity تنظیم کنید .

 

نتیجه کار واقعا شبیه یک نقاشی آبرنگ شده است.

 

توجه داشته باشید که تنظیماتی که در آموزش انجام دادیم ممکن است در مورد عکس های دیگر متفاوت باشد .شما خودتان باید تشخیص دهید که در هر عکسی چه تنظیماتی انجام دهید تا نتیجه کار بهتر شود.

 

لوگو اسپانسر