آموزش ایجاد افکت حرکت در عکس با فتوشاپ

 

در این آموزش قصد داریم کاری کنیم که یک اتومبیل ثابت ،متحرک به نظر برسد.برای این کار به یک تصویر اتومبیل احتیاج داریم که در یک جاده ثابت باشد و پشتش هم منظره ای برای اعمال افکت وجود داشته باشد.مثل تصویر زیر:

 


برای اینکه به عکس حالت حرکت بدهیم باید همه چیز به جز اتومبیل به طور محو در حال حرکت باشد.پس فیلتری که اعمال می کنیم نباید روی اتومبیل اعمال شود.ابزار polygon lasso را بردارید و دورتا دور اتومبیل و چرخ هایش را انتخاب کنید.

  


پس از انتخاب اتومبیل باید بخشی از تصویر که از پنجره های اتومبیل دیده میشود از انتخاب خارج شوند.برای این کار باز هم  ابزار polygon lasso را برداشته و کلید Alt را نگه دارید و سپس کلیک کنید و دور تادور قسمت هایی از پنجره را که منظره پشت از آن مشخص است را انتخاب کنید. با این کار پنجره ها از ناحیه انتخاب تان خارج میشوند.

 

خوب حالا دورتادور اتومبیل انتخاب شده است . ولی ما می خواهیم فیلتر روی سایر قسمت های تصویر اعمال شود نه اتومبیل. پس در اینجا باید انتخابمان را معکوس کنیم.برای این کار یا از منوی select گزینه Inverse را انتخاب کنید و یا از کلید میانبر این دستور یعنی ctrl+shift+I استفاده کنید. با این کار سایر قسمت ها به جز اتومبیل به حالت انتخاب در می آیند.

 

سپس گزینه Refine edge در نوار اختیارات را بزنید وگزینه های smooth و Feather را تنظیم کنید.(این تنظیم ممکن است برای هر عکس تفاوت داشته باشد و باید با توجه به شرایط تنظیم شوند .کمی تست و تجربه کنید تا به نتیجه مناسب برسید ولی عموما مقادیر نباید خیلی زیاد باشند )

 

سپس از منوی Filter گزینه Blur و از زیرمنوی آن گزینه Motion blur را انتخاب کنید.کادر Motion blur باز میشود.

 

در این کادر با وارد کردن مقدار برای زاویه در کادر Angle کمی به افکت زاویه دهید . چون در این عکس اتومبیل روی یک جاده ای قرار دارد که به نظر میرسد کمی شیب دارد .ولی اگر شما از عکسی استفاده می کنید که در یک جاده افقی قرار دارد زاویه باید صفر در نظر گرفته شود.

Distance را هم روی 400  تنظیم کنید و Ok را بزنید. کلید های ctrl+D را بزنید تا نقطه چین های انتخاب حذف شوند.تمام زمینه محو و متحرک به نظر می رسد.ولی چرخ ها هنوز ثابت هستند.

  

برای اینکه چرخ ها هم متحرک به نظر آیند ابتدا یکی از آنها را با همان ابزار POLYGON lasso انتخاب کنید . smooth و Feather مناسب بدهید.

پس از انتخاب چرخ از منوی Filter گزینه Blur و سپس از زیرمنوی آن گزینه Radial blur را انتخاب کنید.در این کادر در بخش Blur method گزینه spin و از بخش Quality گزینه Best را انتخاب کنید .میزان محو شدگی را در کادر Amount یک عدد مناسب درج کنید و ok را بزنید. کلیدهای CTRL+D را بزنید تا چرخ از حالت انتخاب خارج شود.

 

مشاهده میکنید که چرخ اتومبیل هم به صورت چرخشی محو شده است. برای چرخ دیگر نیز همین مراحل را انجام دهید. نتیجه کار به صورت شکل زیر در می آید.

 

 

لوگو اسپانسر