طراحان گرافیکی چه مانیتوری را برای طراحی انتخاب کنند..؟

وقت آن رسیده که 10 مانیتور برتر موجود در بازار را (تا تاریخ «15 فوریه 2019») که برای امور طراحی و استفاده گرافیست ها بهترین گزینه ها هستند، بررسی کنیم. البته که ایده آل هر کسی با دیگری متفاوت است، چرا که نیازها و نوع کار هر یک از ما با دیگری تفاوت دارد، علی ای حال در اینجا سعی کردیم با توجه به نیازهای عمومی گرافیست ها و فاکتورهای مهم مورد نیاز برای این قشر، ده مانیتور برتر را معرفی کنیم. ضمنا با توجه به تغییرات قیمت ها در ایران و متفاوت بودن آن با بازارهای جهانی از ذکر قیمت ها صرف نظر کرده ایم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

EIZO CG277-BK ColorEdge
Dell UltraSharp UP3216Q
Philips Brilliance BDM4065UC
Acer S277HK
Asus ProArt PA329Q
BenQ PD3200U
Samsung LU28E570DS/ZA
Iiyama G-MASTER GB2888UHSU
Acer B276HK
LG 27UD68-W
(+) Apple iMac Pro (در واقع کامپیوتر به همراه مانیتور)

Eizo ColorEdge G2420-BK .1

به عنوان محبوب ترین مانیتور بین طراحان گرافیک، Eizo ColorEdge G2420-BK رزولوشنی معادل 2560*1440 با نسبت تصویر 16:9 را در 27 اینچ به شما ارائه می دهد، در حالیکه تراکم پیکسلی آن به وضوح بهینه شده است.

این مانیتور دارای یک سنسور self-calibration داخلی است که به شما اجازه تنظیم خودکار رنگ های نمایش داده شده را می دهد، همچنین این سنسور به خوبی با نرم افزار color navigator که در مانیتور نصب است کار می کند.

با نسبت کنتراست 1000:1 ، زمان پاسخگویی 6 میلی ثانیه ای و سرعت درخشش 300 cd/m2 ، میتوان فهمید که چرا این مانیتور، انتخاب اول حرفه ای هاست.

این مانیتور شرکت Eizo به پورت های ورودی HDMI و DisplayPort مجهز شده است که به شما اجازه می دهد به سهولت آن را به انواع سیستم های سخت افزاری متصل کنید. استاندارد های 709، EBU و SMPTE-C به طور کامل در آن رعایت شده اند و بالغ بر 99% از فضای رنگ های Adobe RGB را پوشش می دهد.

همانطور که قابل پیش بینی است، Eizo ColorEdge G2420-BK بسیار گرانقیمت است، اما بهترین تکنولوژی نمایشی موجود برای حرفه ای هاست.

2. Dell UltraSharp UP3216Q

بسیاری از مردم این کمپانی را از دهه نود میلادی به خاطر دارند، این شرکت محصولات با کیفیت بسیاری را برای مشتریان و اقشار حرفه ای علوم کامپیوتر تولید کرده است و اکنون Dell Ultrasharp UP3216Q یکی از بهترین مانیتور های 4K موجود در بازار است.

با یک HDMI ،DisplayPort و Mini DisplayPort و پنل 31.5 اینچی دارایِ In-Plane Switching این نمایشگر می تواند مناسب ترین دید را فارغ از اینکه از چه زاویه ای به آن می نگرید، ارائه دهد.

دِل تضمین می کند که 99%رنگ های Adobe RGB و 100% RGB، REC و 87% فضای رنگ DCI-PS توسط این نمایشگر پوشش داده می شود.

این مانیتور با پورت های ورودی استاندارد HDMI، DisplayPort، جک صدا و USB 3.0 عرضه شده است. گنج نهان این نمایشگر یک اسلات رم ریدر 6 اینچی در سمت چپ آن است. در سمت راست یک پورت USB دیگر برای شارژ موبایل و یا استفاده های دیگر تعبیه شده است.

Dell UltraSharp UP3216Q نسبت به سایر گزینه های موجود در رده خود پیشنهاد مقرون به صرفه تری است. اگر به دنبال یک مانیتور قدرتمند با قیمت منصفانه (البته نسبت به قدرتش!) میگردید، احتمالا این بهترین گزینه شماست.

3. Philips Brilliance BDM4065UC

یک رقیب نزدیک برای مانیتور شرکت Dell، همین مانیتور است. بریلیانس BDM4065UC قابلیت پوشش sRGB را تا 99% داراست و با یک پنل LED 40 اینچ 4K عرضه شده که می تواند تک تک پیکسل های پروژه شما را به نحو احسن نمایش دهد.

فیلیپس دارای فناوری VA LED است که تصاویر پر جنب و جوش تری را با تکنولوژی ترازبندی عمودی حرفه ای (Advanced Vertical Alignment) ارائه می کند، این تکنولوژی نه تنها کیفیت کنتراست را بهبود می بخشد بلکه غنای تصویر و زاویه دید را نیز افزایش داده تا بتواند زوایای دید باز تری را ارائه کند.

درباره نوع اتصالات باید گفت، HDMI، DisplayPort و D-Sub مهمترین پورت ها و روش های اتصال مانیتور های نسل جدید است اما فیلیپس یک جایزه هم به مشتریان خود داده است و آن یک ورودی Mini DisplayPort و یک پورت MHL HDMI است که به شما اجازه می دهد تبلت یا گوشی هوشمند را به مانیتور متصل کرده و بدون لگ، تصویر را miror کنید. تنها نقطه ضعف این است که با فعال بودن MHL، مانیتور تنها می تواند رزولوشن 1080 را با نرخ تجدید refresh rate) 60Hz) پشتیبانی کند.

4. Acer S277HK

برای برخی از گرافیست ها زیبایی شناسی و اینکه ظاهر مانیتور چگونه به نظر می رسد، به همان اندازه اهمیت دارد که کارایی و خروجی مانیتور مورد اهمیت است. برای این دسته از افراد، Acer S277HK میتواند انتخاب مناسبی باشد. با رزولوشن 4K، و سطح روشنایی بیش از 300 cd/m2 و همچنین یک نسبت کنتراست پویای برابر با 100.000.000:1
این مانیتور 27 اینچی از یک پنل IPS بهره می برد که مقیاس خاکستری و دقت رنگی بی نظیری را در کنار یک تصویر شارپ و با جزئیات بالا ارائه می دهد. شما میتوانید مانیتور را به جلو و عقب شیب دهید اما نمی توانید ارتفاع آن را تغییر داده یا آن را بچرخانید، که این موضوع می تواند برای برخی تیر خلاص به انتخاب این مانیتور باشد.
همانند بسیاری از مانیتورها، پورت های ورودی و خروجی در پشت مانیتور قرار دارند. Acer S277HK مصرف انرژی بسیار بهینه ای دارد به طوریکه هنگام استفاده تنها 49.87W و در حالت استندبای 47W توان مصرفی دارد.

به طور قطع بسیاری از ما فضای کافی برای استفاده از یک مانیتور بزرگ را نداریم، با این مانیتور 27 اینچی، میتوانید کارایی و زیبایی را همزمان در یک فضای کمتر در اختیار داشته باشید.

5. Asus ProArt PA329Q

رزولوشن 4K را فراموش کنید، این مانیتور 32 اینچی با کیفیت، که 95 درصد از فضای رنگی Adobe RGB و 100% Rec.709 را پوشش می دهد، میتواند رنگهای پرجنب و جوش تری را به نمایش بگذارد، اما خبری از رزولوشن 4K نیست!

ایسوس این مانیتور را به طور خاص برای استفاده عکاسان، طراحان و گرافیست های خاصی طراحی کرده، مانیتور به یک پنل IPS ده بیت مجهز شده که میتواند رنگ های 16 بیت را نیز پشتیبانی کند.

قراردادن مانیتور در فضایی که بتوان بهترین دید را نسبت به آن داشت به کمک قابلیت چرخش در محور های مختلف ساده است.

چهار پورت HDMI، یک DisplayPort، Mini DisplayPort و پنج اسلات USB در کنار یک پورت آپ استریم USB و Memory Card reader تمام نیاز های شما را در رابطه با اتصالات مانیتور بر طرف می کند.

درباره قیمت می توان گفت اگر چه قیمت مانیتورها نسبت به نیازهای مشتریان تعیین می شوند اما ایسوس مانیتور PopArt را به عنوان بهترین مانیتور خود و با گران ترین قیمت (نسبت به سایر مانیتور های ایسوس) معرفی کرده است. اگر مکرر دوربین به دست هستید و در کنار کار گرافیک، عکاسی می کنید؛ این می تواند همان مانیتوری باشد که دنبالش هستید.


 

لوگو اسپانسر