معرفی تابلوی نقاشی معروف "دختری با گوشواره ی مروارید"

 

در ادامه ی این مطلب با ما باشید تا نقاشی زیبای دختری با گوشواره ی مروارید را به شما دوستان معرفی کنیم. این قاشی یکی از نقاشی های مشاهیر جهان محسوب می شود.

نقاشی دختری با گوشواره ی مروارید یکی از نقاشی های قرن هفتدهم با فضایی جالب و مبهم است. پس‌زمینه‌ی مشکی این نقاشی موجب می‌شود که نتوان آن را به هیچ زمان و مکان خاصی نسبت داد. سال‌های سال است که این نقاشی الهام‌بخش بسیاری از هنرمندان در شاخه‌های مختلف هنر است و از آن به عنوان اثری برجسته در تاریخ نقاشی یاد می‌شود. این دختر هنوز که هنوز است پس از حدود سه قرن از آفرینش آن توسط ورمر ناشناخته مانده و این امر به سبب پس‌زمینه‌ی سیاه و عدم وجود یک ویژگی خاص در لباس‌ها و چهره‌ی اوست.

جزئیات نقاشی:
موضوع: نقاشی دختر جوان و زیبا چهره، تصویر پرتره از دختر با لباسهای زیبا و گوشواره گرانبهای مروارید.
نقاش: یوهانس فرمیر
سبک: باروک
کشور: هلند
تاریخ خلق اثر: سال 1665 میلادی
رسانه: رنگ روغن روی بوم
یکی از محبوب ترین و مشهور ترین تابلوی های نقاشی در حال حاضر در جهان، تابلوی دختری با گوشواره ی مروارید است.محبوبیت این تابلو در میان مردم یک طرف ماجراست و در طرفی دیگر می توان ابهام و پرسش برانگیزی و فضای مرموز نقاشی را در این تابلو حس کرد و سالیان درازیست که بحث های زیادی درباره این نقاشی و شخصیت دختر جوان و زیبای آن،  صورت گرفته است. این اثر زیبا را یوهانس فرمیر در قرن 17 میلادی کشیده است یعنی همان زمانی که دوران طلایی و شکوهمند هنر در کشور هلند، جریان داشت.

گفتنی است که از این اثر با عنوان مونالیزای هلندی یاد می‌شود.

 

لوگو اسپانسر