ایجاد جلوه زوم در عکس با فتوشاپ

 

احتمالا شما هم عکس هایی مثل تصویر زیر دیده اید که در آنها روی یک نفر زوم شده تا برجسته تر نمایش داده شود.

 


برای این کار ابتدا یک تصویر جمعیت را در فتوشاپ باز کنید.مثل تصویر زیر:

 

با فشردن کلید های CTRL+J یک کپی از لایه بگیرید (دلیل اینکه چرا باید از لایه کپی بگیرید را در قسمت آخر آموزش خواهم گفت)

 

در حالی که لایه جدید(لایه کپی) فعال است از منوی Filter گزینه Blur و سپس از زیر منوی آن گزینه Radial Blur را انتخاب کنید.کادر Redial blur ظاهر می شود.

 

در کادر Amount عددی را وارد کنید .هر چه مقدار این عدد بزرگتر باشد تصویر دیگر افراد جمعیت محوتر و هر جه کوچکتر باشد تصویر دیگر افراد جمعیت واضح تر می شود.در بخش Blur method  گزینه zoom و در بخش Quality گزینه Best را انتخاب کنید.در کادر Blur center کلیک کنید و آن را جابجا کنید طوری که مرکز آن به طور حدودی روی چهره فرد مور نظر در عکس بیفتد.چون در اینجا پیش نمایشی از عکس وجود ندارد و شما نمی توانید محل را دقیق تنظیم کنید . راهش این است که یکی دوبار فیلتر را اعمال کنید و اگر جایش مناسب نبود CTRL+Z بزنید و دوباره کمی مرکز را جابجا کنید و OK را بزنید .اگر محل را درست انتخاب کرده باشید دقیقا روی چهره فرد مورد نظر زوم میشود.

 

اینجا مشخص میشود که چرا ابتدا از لایه باید کپی بگیریم.چون همان طور که مشاهده می کنید چهره خود فرد مورد نظر نیز تار شده است .برای رفع این مشکل ابزار Eraser (کلید میانبرE ) را بردارید .اندازه آن را در نوار اختیارات تنظیم کنید .سعی کنید اندازه پاک کن بزرگ نباشد و Hardness (سختی) پاک کن مانند شکل زیر صفر باشد تا یک پاک کن خیلی نرم داشته باشید.حالا همان طور که لایه کپی فعال است صورت فرد مورد نظر را پاک کنید.

   


اگر فکر می کنید جلوه خیلی زیاد است می توانید میزان opacity لایه کپی را کمتر کنید تا به اندازه دلخواه برسد.

 

 

لوگو اسپانسر