نقاشی شام آخر لئوناردو داوینچی را بشناسید

 
در این مطلب در خصوص نقاشی مهم شام آخر و جزئیات آن خواهیم گفت و این نقاشی را به شکل کامل معرفی می کنیم. شام آخر یکی از برجسته ترین نقاشی های جهان به شمار می رود.
نقاشی شام آخر (The Last Supper) داوینچی، آخرین شام صرف شده توسط مسیح و یارانش را به تصویر کشیده است. در این نقاشی همه ی شخصیت های معروف زمان که به نحوی در خیانت به مسیح نقش داشته اند به تصویر کشیده شده اند. جنس رنگ این نقاشی به گونه ای است که مدام باید بازسازی گردد.
شام آخر لئوناردو داوینچی را می توان یکی از برجسته ترین آثار وی دانست که به جرات می توان گفت این نقاشی بین 3 نقاشی برتر جهان قرار می گیرد. شام آخر را لئوناردو داوینچی بر روی یکی از دیوار های کلیسای سانتا ماریا نقاشی نموده است که طراحی خارق العاده و ترکیب رنگ آن سبب تمایز آن گشته است.
شام آخر برگرفته از کتاب یوحنا می باشد که در باب 13 و آیه 21 مسیح به آن اشاره نموده که به دست یکی از 12 حواریانش کشته خواهد شد و خیانت را از جانب حواریان خود مشاهده خواهد کرد، می باشد. این نقاشی مالکیتی نداشته و در کلیسای سانتا ماریا قرار گرفته است چرا که جابجایی آن بسیار چالش برانگیز است و امکان آسیب به این قاشی بسیار بالاست. مکانی که این نقاشی در آن قرار گرفته زمانی محل غذاخوری صومعه سانتا ماریا دله گرتزیه بوده است. لازم به ذکر است که شام آخر لئوناردو داوینچی در شهر میلان واقع شده است.
لئوناردو داوینچی کیست؟
او یک مجسمه ساز، نقاش، موسیقی دان، معمار،  نویسنده و… بوده است که در دوره رنسانس زندگی می نمود. نبوغ علمی و فکری این دانشمند مورد توجه قرار می گرفته و آن را می توان به عنوان یکی از برترین هنرمندان ایتالیایی برشمرد. بسیاری لئوناردو داوینچی را به عنوان با استعداد و حرفه ای ترین فرد روی کره زمین می شناسند و از او به خوشی یاد می نمایند. لئوناردو داوینچی تمامی نظریات و دانسته های خود راجع به موضوعی را ثبت می نموده که در حال حاضر هزاران صفحه از این ثبتیات وجود دارند.
 

لوگو اسپانسر